۱۳۸۶ شهریور ۱۹, دوشنبه

مقدار معتنابهی غرغر

دی‌شب داشتم MTV Awards رو نگاه می‌کردم. کلی سر و صدا کردن برای بریتنی اسپیرز که قرار بود برنامه رو شروع کنه. واقعاً افتضاح بود! نمی‌دونم کی مجبورش کرده بود این‌کارو بکنه! به زور می‌تونست راه بره و حتی نمی‌تونست لب بزنه! یکی نیست بگه آخه مجبوری؟!

*****

پیام جونم برام دفتر خاطراتِ کِرت کوبین خواننده‌ی Nirvana رو خریده و شروع کردم خوندنِ‌شو. آدمِ جالبی بوده. یه سری از حرفای خل و چلی‌ش منو یادِ خودم انداخت. یه جا گیر داده هی در موردِ این حرف می‌زنه که وقتی چشاشو می‌بنده چی می‌بینه و وقتی باز می‌کنه چی می‌بینه که انگاری من نوشته بودم اون تیکه رو. خیلی ترس‌ناک بود که دیدم کسِ دیگه‌ای هم فکر و خیالای عجیب غریب شبیه من داره و خب عاقبت هم خودشو کشته. خدارو چه دیدی شاید منم دوباره به دورانِ نوجوانی و عشقِ خودکشی کردن برگردم! (حالا پیام می ره کتابَ رو پَس می‌ده :)))

*****

امروز رفتم دکتر و کلی غر زدم در موردِ خودم که چرا من لاغر نمی‌شم هر کاری می‌کنم. دکتر فعلاً برام کلی آزمایش نوشته. گفت یه دکتر هست که متخصصه و می‌تونه تو رو تحت نظر بگیره و کمکت کنه اما بیمه پول‌شو نمی‌ده. گفت من تا حالا هر چی نامه دادم برای ارجاع دادن بیمارها به اون، بیمه رد کرده. گفتم خب این سلامتیه منه که در خطره. من الآن بر طبق مقیاس‌های پزشکی Very Obese هستم و این فقط در عرض سه سالی که در امریکا زندگی کردم به وجود اومده. دارم پول بیمه‌ای که سر به هوا می‌زنه می‌دم و حالا که باید بهم سرویس بِدَن می‌گن ارجاع نمی دن به متخصص؟! غلط کردن. اگه لازم باشه می رم دنبالش از نظر حقوقی چون هر چی کمردرد و چربی خونِ بالا دارم زیرِ سرِ این متابولیسمِ بی‌نایِ منه و اینا باید درستش کنن.
خلاصه که اعصابم خورده سرِ اینکه باید برای سلامتی‌م چونه بزنم! اون دواهای گیاهی که روده و بدن رو تمیز می‌کرد رو هم والله انجام دادیم و همچین فرقی نکرد. اصلاً دیگه نای ورزش هم ندارم :( خودم رو به زور می‌کشم به ورزشگاه و وقتی بعد از یه هفته وزنم به جای پایین رفتن می‌ره بالا و همیشه گرسنه هستم بیشتر افسرده می‌شم و شروع می‌کنم بدتر خوردنِ چیزایی که می‌دونم برام بَدَن اما نمی‌تونم خودمو کنترل کنم :(
اه ولش کن. حالا فعلاً برم آزمایش بدم ببینم کلسترول و قندم پایین اومدن یا نه.

۱۴ نظر:

  1. شيده جان تراپي اگه بري كمكت مي كنه كه خوردن رو كنترل كني مشكلات حل ميشه بعدش.

    پاسخحذف
  2. SMS: ميدونی فرق تو با جاده در چيه ؟ جاده رو بايد بری تا برسی به آخرش اما تو همه جوره آخرشی.
    **************
    SMS: محبت مثل سکه ميمونه که اگه بيفته تو قلک قلب ديگه نميشه درش آورد اگرم بخوای درش بياری بايد اونو بشکنی.
    **************
    SMS: عشق يک چتر بارانی است براي دونفر زمانی که حتی يک قطره باران هم نمي بارد.

    پاسخحذف
  3. کامنت من کوش؟:(
    ***
    e! comment gozashte boodi? mesle inke post nashode Zeitoon joon. sorry :( khob dobare bezar :)

    پاسخحذف
  4. Shideh jan salam,
    you should stop eating meat, read or white. Those meat are full of hormone, get good meat from butchery!

    پاسخحذف
  5. oa.org try this group they can help u and its free!!!

    پاسخحذف
  6. فکر کنم اگه رژیم بیماری قند رو بگیری وزنت کلی میاد پایین چیزی که باعث چاقی می شه بالا رفتن ناگهانی قند خون که انسولین زیادی می فرسته تو خون و همه چی سریع می سوزه و دوباره گشنه ات می شه. توی اینترنت بگرد درباره جی آی پیدا می کنی. چند تا تغییر کوچیک تو رفتارات بده. یک وعده رو حتمن سالاد بخور. کلاس ایروبیک یا ستپ برو هفته ای دو تا سه جلسه و دو یا سه جلسه هم پیاده روی کن. سعی کن بیشتر از غلات و میوه جات و سبزی جات استفاده کنی. خوردن گوشت قرمز رو به دو روز در هفته برسون. شیرینی خیلی کم بخور و اگه بیسکویت دوست داری دایجستیو بگیر و حتمن همراه با شیر بخور چون کارو (فارسی شو نمی دونم چیه) های بد رو دفع می کنه.
    تخم مرغ کم بخور. پیتزا اسپاگتی های نون و آبدار ایرانی و احتمالن امریکایی رو کم کن خیلی کم مثلن ماهی یه وعده خیلی کوچیک.
    ماهی زیاد بخور به خصوص سالمون اگه اونجا هست.
    و از استرس زیاد از حد حرس خوردن الکی یا جدکی خودداری کن. در ضمن اگه پیام در زمینه تغییر رژیم غذایی روی خوش نشون نداد مثل خیلی از مردای دیگه از جمله شوهر من برای خودت جداگانه غذا درست کن.

    پاسخحذف
  7. سلام
    1- آخر سپتامبر كاري ندارم. دارين مياين اينجا؟؟ هورااااااا! :)
    2- من از ايران كه اومدم اينجا حسابي احتياج داشتم كه وزن كم كنم, هر كاري هم كه مي كردم انگار اثري نداشت. آخر سر شروع كردم صبحها دويدن. از 3 دقيقه شروع كردم و الان روزي 40 دقيقه مي دوم, مقداري كه توي هر وعده مي خوردم رو كم كردم در عوضش دفعاتش رو زياد, مثلا ناهارم رو دوقسمت مي كردم نصفش رو ساعت1 مي خوردم نصفش رو ساعت 3. خيلي تاثيرش خوبه. طول كشيد تا وزنم كم شه, اما نه بهم فشار اومد نه گرسنگي كشيدم. الان هم هفته ايي دوبار حتما مي رم جيم. اوه و كالري غذاها رو نگاه كن. گروسري شاپينگ كه مي ري اولي كاري كه مي كني بسته غذا را بر مي گردوني پشتش رو مي خوني. :)

    پاسخحذف
  8. Salam Shideh jan,
    Shayad hame rawesh har o baraye laghari anjam dadi. Wali in karo ham bokon shayad natije gerefti. Ini ke man migam regim nist! Say kon har rouz az saate 6 shab be baad mawade neshasteei mesle: Noun, Berenj, Makarani wa Sibzamini nakhori. (hame chizie dige mitouni bokhori) wa ideal-esh intorie ke 2 rouz ro fagat sabzijat bokhori.
    Albate factor e stress o in harfa ham hast.Emtehan kon hala, shayad jawab dad.

    پاسخحذف
  9. سلام
    خواستي يه نگاه بنداز:
    http://yekmard.wordpress.com

    پاسخحذف
  10. Here is your cure.GREEN TEE.and there is a dietary supplement called RELACORE. Give it a trial run.It did work for me just fine.

    پاسخحذف
  11. شيده جان سلام
    قصد فضولي ندارم اما به خاطر اينكه خودت اينجا مطرح كردي گفتم بنويسم. ما توي وبلاگ رژيم من يه گروه تشكيل داديم كه به هواي هم وزن كم كنيم و كلا سالم زندگي كردن رو ياد بگيريم. ميتوني يه سر بيايي و مطالب رو بخوني و وبلاگهاي بچه ها رو ببيني. اگر دوست داشته باشي من خوشحال ميشم كه عضو گروهمون باشي. اگر هم دوست نداشتي عضو گروه باشي بازهم بهمون سربزني خوشحال ميشيم. شايد ديدن يه عده ديگه كه مشكل تو رو دارند مديريتش رو برات ساده تر كنه. منتظرت هستم:
    http://anarweightloss1.blogfa.com

    پاسخحذف
  12. آقا یه سوال... وبلاگ "خاتون" چی شده؟ من linkاش را گم کردم .... :(

    پاسخحذف
  13. سلام دوست عزيز
    "پير ما" مي خواهد با شما در زمينه روش تحقيق و حافظ خواني
    و خود وب اطلاعاتي رد و بدل كند.
    تو رو خدا به وبلاگ "پير ما" بيايد و با نظرات كارشناسانه و وبلاگانه
    خودتون ما را خوشحال و نزد استاد سر بلند كنيد. تو رو خدا بيا...
    آنان كه خاك را به نظر كيميا كنند
    آيا بود كه گوشه چشمي به ما كنند
    http://pirema.blogfa.com/

    پاسخحذف
  14. تا حالا به اين فكر كردي كه توي بدنت چه اتفاقاتي ميفته؟
    يا در موردش تحقيق كردي؟
    كه چي ميشه؟ چه اتفاقي ميفته؟ چه هورموني ترشح ميشه؟ از چه غده اي؟ و باعث چاقي ميشه؟
    و اين روند چطور متوقف ميشه؟
    در موردش تحقيق كردي؟
    من معتقد هستم اگر به روند هر اتفاقي درست و منطقي فكر كني و كشفش كني جواب رو ميتوني به سادگي پيدا كني.
    نه تنها در اين مساله خاص، بلكه در خيلي از مسايل ديگه مشكل اصلي اينه كه ما صورت مساله رو درست پيدا و كشف نميكنيم. اگر صورت رو كشف كنيم چه بسا به سادگي جواب رو هم پيدا خواهيم كرد.
    لينك شما مدتهاست در وبلاگ من هست. گرچه فيلتر شدن سايت شما مشكلاتي رو به وجود اورده ولي ملالي نيست!
    اميدوارم شما هم خواننده باشيد.

    پاسخحذف