۱۳۸۴ مرداد ۱۸, سه‌شنبه

پشمالویی یا بی‌پشمی؟ مسئله این است؟!!؟

اوووووَه! خیلی وقته که ننوشتم اینحارو! هر روز می‌گم خب مثلاً فلان کار رو هم بکنم بعدش میآم می‌نویسم اما هی نمی‌شه! نمی‌دونم دقیقاً چرا نمی‌شه. الآنم یه کپه لباس که از خشک‌کن درآوردم رو تخت منتظرن که تا بشن و برن تو کمدها و تازه قبل از اومدنِ پیام می‌خواستم یه Bubble bath هم راه بندازم! که فکر نکنم بشه باید بذارمش فردا.

یه جورِ عجیبی به یه نقطه‌ی صفر رسیدم. کارم فقط کمیسیونیه و من خوشم نمیآد اینطوری. پس تصمیم دارم یه کار جدید رو شروع کنم اما نمی‌دونم چرا گیر کردم. گیر که یعنی نمی‌رم واقعاً دنبالش. یه بانک رفتم برای کار و مصاحبه هم شدم. دو سه روز بعدش زنگ زدن از یکی از شعبه‌ها و گفتن ما می‌خوایمت اگر اسپانیایی بلدی حرف بزنی، چون مشتری‌های ما ۹۹٪ مکزیکی‌ان! و خب من هم که بلد نیستم و این پرید :((((

حالا هی می‌خوام بشینم به رزومه‌ام یه کم ور برم و دوباره برم سراغ بانک‌ها اما نمی‌دونم چرا نمی‌تونم! یه جورایی گیر کردم یه جایی اون وسط معلق، اما پیام داره تمام تلاشش رو می‌کنه راهم بندازه. بیآین دعا کنیم که موفق بشه!! فعلاً همش دلم می‌خواد برم مانیکور پدیکور کنم به یاد گدشته‌های شیرین و ارزون در ایران! واقعاً آرایشگاه‌های ایران خیلی خیلی خوبن. خانوما قدرشون رو بدونین حسااااااااااااااابی. اون روز داشتم فکر می‌کردم که مثلاً برای یه ابروی ناقابل کلی باید بگردی و بعدش هم به پولِ ایران ۱۸۰۰۰ تومن می‌دم به علاوه‌ی انعام! مو کوتاه کردن و هر کارِ دیگه‌ای هم همینه! تازه شانس آوردم کالیفرنیا هستم و می‌تونم خانومای ایرونی پیدا کنم که این کارا رو ماهرانه انجام می‌دن وگرنه اینا که خوشون فجیعن.

این مدل و هنرپیشه‌ها رو نگاه نکنین. تو امریکا اکثراً پشمالو هستن و به خودشون نمی‌رسن. بعضی خانوما حتی به خوشون زحمت نمی‌دن که موهای زیربغل‌شون رو بزنن و هی هم نمایش می‌دن بوته‌های اون زیر رو! من هیچ کاری به زن و مرد ندارم و فکر می‌کنم همه باید هر کاری می‌تونن بکنن که تمیز و خوش‌بو و مرتب باشن. اینکه من ده من پشم داشته باشم و هی توش عرق بکنم و بوی گه بدم هیچ چیزی رو ثابت نمی‌کنه به غیر از اینکه آدم کثیفی هستم. یکی نیست بگه دو تا مام بگیرین بزنین زیر بغلتون!! اینجا برای این چیزا باید خرجِ خیلی بیشتری بکنی چون زیاد متداول نیست!

البته ناگفته نماند که کسانی که منو خیلی وقته می‌شناسن می‌دونن که این همیشه مشکل بزرگی بوده برام. متاسفانه بینی‌ام خیلی حساسه و تو ایران هم دقیقاً همین ماجرا رو داشتم به توانِ شونصد میلیون!! تازه تو ایران خانوما که زیرِ مانتو روسری بودن و به همین خاطر گاهی خیلی راحت ول کرده بودن هر گونه رسیدگی به خودشون رو. آقایون هم که دیگه هیچی! تو تابستون با خودم دستمالِ خوشبو می‌بردم این‌ور اون‌ور که بتونم نفس بکشم. همش هی غر می‌زدم که چرا مردمِ ما فرهنگ ندارن الآن می‌بینم مثل اینکه تنها نیستیم!

خلاصه که ماجراییست! اما در هر صورت اینجا اقلاً مردم تند تند می‌رن حموم. ایشالا که این سنتِ حسنه همه جا رواج پیدا کنه!‌

اصلاً‌چی می‌گفتم :)))‌ آهان، کار. حالا فردا می‌خوام برم کالج نزدیک‌مون هم یه کم پرس و جو کنم ببینم که می‌تونم چند تا کلاس بردارم که مخم کپک نزنه. لعنتی عادت دارم به یادگیری و یاد دادن و احساس می‌کنم مغزم خوابش برده بسکه کارای روتین کرده. حالا با انتخاب یه خط جدید می‌خوام ازش کار بکشم. شاید هم شروع کنم اسپانیایی یاد گرفتن چون اینجا علناً از هر گوشه یه آمیگو می‌پَره بیرون!

خلاصه که دوباره شروع کنین به دعا کردن ؛)

۷ نظر:

  1. شيده جان نمي نويسي نمي نويسي وقتي هم مي نويسي به چه مسائل پر مغزي اشاره مي كني ...

    پاسخحذف
  2. سلام خوشگل‌ام. ببین من جای تو باشم می‌رم دنبال کار داوطلبی یک مدتی - هم برای خودت خوبه، هم برای اونا و هم برای رزومه‌ات. ببین به عنوان کسی که دائم با رزومه‌‌ی ملت سر و کار داره اگر ببینم یکی مدتی بی‌کار بوده ولی مثلا" تو اون مدت کار داوطلبی کرده حتما" به کسی که فقط دنبال کار گشته و کار دیگه‌ای نکرده ترجیح‌اش می‌دم برای مصاحبه. تا حالا به دو مورد برخورد کردم و هر دو رو هم گرفتم.
    البته فقط یه پیش‌نهاده بود ها خوشگل‌ام. فکر کردم شاید به دردت بخوره.
    در مورد رسیدگی به خودمون هم دیگه این چیزا شخصیه. همه جا آدم‌های تمیز و مرتب هستن و آدم‌های شلخته‌ هم. من‌که اگر یک روز دوش نگیرم تا شب حال‌ام رو به راه نیست و یه جوری از خودم بدم می‌آد. سلمونی هم که وقت‌اش نیست آدم بره. با یه قیچی می‌آم سراغ دخترم یا روری و می‌گم یالله موهامو بچین! :)

    پاسخحذف
  3. salam shide jan, merci baraye oon do ta comment. rastesh oon matlab ro aslan bardashtam. are... gahi ye harfayi adamo azyat mikone ama bad fakr kardam beghole to behtare velesh konam! :::: khoob bashi hamishe va sare hal... too alman harchi zane roshanfekr hast por az pashme, zire baghal, pa;;;; va inja too paris pashm dar hich tabagheye ejtemayi manayi nadare! gharare hame be shedat ZAN bashan! nemidoonam in ghaziye too amrica ham mesle alman be in feminisme khashen marboote ya be behdasht!!!!

    پاسخحذف
  4. سلام ناناچي - خوبي ؟؟؟؟ واقعن شاخ درآوردم - از مردها بعيد نيست ولي مال خانمها اييييييييييييي چندش آوره - اميدوارم تلاش هاي پيام خان جواب بده و برات آرزوي موفقيت هاي زياد دارم - يلدا

    پاسخحذف
  5. اللهم اغفر مومنین والمومنات.واشفع کل مرضانا.
    والحفظ کل الناس من شر المرتضوی

    پاسخحذف
  6. سلام شيده جون جوني!
    عجب موضوع بكري!...به خدا!بي شوخي!...نكته مهميه! بسيار هم مهمه!...وقتي كه ميرم تو يه جاي عمومي!!!اونم تو اين فصل !چشت روز بد نبينه!...تموم مخاط بينيم دچار سوختگي درجه n ميشه!...وقتي تا شعاع سه متريت آدم هست و بدون اميد رهايي مجبور به استنشاق انواع گازهاي سميو كشنده اي !!!...درست در اون لحظات كابوسي دقيقا به اين نتيجه مي رسي كه اين قضيه اگر مهم تر از سياست آمريكا نباشه،كم اهميت تر از اون نيست!...و عميقا نياز به يك نهضت فرهنگي وسيع داره!...
    واقعا زندگي با بوي خوش چه بهشتي ميشه!...بخدا همين تمييزي و خوشبويي كلي تو روحيه مردم هم تاثير داره!...كلي باعث آرامش آدم ميشه!...همه در زمينه هر دوتا محيط تجربه داريم و تا ثيرش رو هم ديديم!....
    خوب از اين خاطرات بهداشتي كه بگذريم!...راجع به كالج شديدا موافقم!تصميم خيلي خيلي خوبيه!...همينطور راجع به تغيير شغل!...در زمينه اين گير كردنه هم ضمن آرزوي توفيق براي آقاي چرندياتي!...اكيدا تماشاي يك فيلم ژاپني كه موضوعش كار و زحمت و ترقي اينهاس توصيه مي شود!(مثلا اُشين!)!...بدجوري آدمو جو گير مي كنن!
    ...و ديگه اينكه شيده خواهي نخوا هي واسه استادي و رياست آفريده شده!چه تويه ايران باشه چه تويه آمريكا چه تويه سياره ديگه!...
    # ببخشيد بابت تبديل شدن اين كامنت به ميل!...چند وقته مشكل چونم به انگشتام منتقل شده!...برم اون لينك آرشيوتو بخونم كه ميميرم براشون!...حال امشبمون هم از در غيب رسيد!!!...

    پاسخحذف
  7. من نمی‌دونستم که در آمریکا اینقدر ملت بیخیال و ول هستند که حتی پشمای زیر بغل خودشون رو هم نمی‌زنند! واقعاً براشون متاسفم! در مورد کار هم باید بگم که بهتره بری دنبالش چون هیچ وقت کار پیش آدم نمی‌یاد!

    پاسخحذف