۱۳۸۵ دی ۱۸, دوشنبه

شق‌القمر

خب این امتحانِ سرنوشت‌ساز هم امروز پاس شد به سلامتی و میمنت! این کارِ جدیدم توی بیمه است و اینجا تا موقعی که یه امتحانِ دولتیِ شدیداً سخت رو پاس نکنی بهت اجازه نمی‌دن که هیچ‌کاری در بیمه بکنی. کلاً از درس خوندن هیچ‌وقت خوشم نمی‌اومده و فقط به لطفِ حافظه‌ی قوی که دارم از پسِ کارا براومدم. این دفعه ولی شوخی نبود، این امتحانه خیلی سخته و سر کار هم هی می‌گفتن که اگه دفعه‌ی اول قبول نشدین خیلی تعجب نکنین چون‌که خیلی سخته و فقط اگه دفعه‌ی دوم هم قبول نشین اخراج‌تون می‌کنیم!!

خلاصه که امروز بعد از دو روز جون کندنِ ممتد و کش اومدن روی کتابِ درسی‌م رفتم ساختمانِ مرکزیِ بیمه‌ی کالیفرنیا. یه چیزِ جالب در مورد امریکا اینه که وقتی می‌ری یه جایی امتحان بدی و یا فرم پر کنی یا هر چیزی، انقدر کامل و فصیح همه‌ی مراحل کار رو برات توضیح می‌دن که کاملاً خرفهم بشی! یعنی به کوچک‌ترین سوالی که ممکنه توی ذهنِ خنگ‌ترین فرد عالم شکل بگیره هم جواب می‌دن. قبل از این امتحان هم دقیقاً به منوالِ همیشگی خرفهم شدیم و شروع کردیم به جواب دادن.

ببینین از کمبودِ امکانات و عقب‌موندگیِ ایران حرف می‌زنین، اینجا هم مشکلاتِ خودش رو داره. تمام سیستم‌هایی که برای این امتحان کامپیوتری استفاده می‌شدن متعلق به دوره‌ی شاه شهید بودن! مانیتور بیا این هواااااااا! وسط امتحان هم یهو اینترنت‌شون قاط زد و یارو ممتحنِ پاشده زنگ زده به ساکرمنتو (مرکز ایالت کالیفرنیا) به دفتر مرکزی که اینا همه‌ی جواباشون و سوالات‌شون پرید! بعد از ده دقیقه دوباره ارتباط برقرار شد و خوشبختانه جواب‌هام به ۵۵ تا سوال نپریده بودن!! ولی وسطای امتحان، که ۱۵۰ تا سوال داشت و ۳ ساعت بود، می‌خواستم پاشم برم وبی‌خیالش بشم بسکه سخت و گیج‌کننده بود!

آخراش که رسیدم دیدم از ۱۵۰ سوال فقط ۶۰ تاش رو ۱۰۰ درصد بلد بودم و جواب دادم و ۹۰ تاش رو بدون جواب رد کرده بودم تا بعداً سر فرصت برم سراغ‌شون دوباره. قبولی با ۷۰٪ بود و من مطمئن بود م که رد می‌شم اما خانمه گفت که قبول شدم!!! احساس می‌کنم شق‌القمر کردم :) حالا باید از فردا برم سر کلاش‌های آموزشیِ کارمون که علاوه بر این کالیفرنیا که یاد گرفتم ۲۱ ایالتِ دیگه هم به‌مون یاد بدن!!! خدا خودش کمک کنه!

۱۱ نظر:

  1. خانوم چقدر درس؟
    نميدونم بخندم يا گريه كنم!!!!!!!!!
    يه كم تفريح كنين، بسه درس.
    من كه خيلي حال كردم با اين طنز تلخ.
    به همه توصيه ميكنم اين طنز تلخ عشقي رو بخونن، واسه عاقبت همه‌مون خوبه.
    اينم آدرسش:
    http://anima1animus.blogspot.com/2007/01/blog-post_08.html

    پاسخحذف
  2. استواريد!
    چون پولاد بی گسست.
    وفاداريد،
    ای حلقه های بی شکست!
    سزاوار تمثيل عشقيد به يکديگر
    و به من
    و بر دستها و پاهای من.

    پاسخحذف
  3. نگو كه پشتم ميلرزه !

    پاسخحذف
  4. look around and choose your own ground
    for long you live and high you fly
    and smiles you ll give and tears you ll cry
    and all you touch and you see
    is all your life will ever be
    شیده عزیز شادباش و تبریک پرتاب می کنم به محضرت . سرت رو بدزد بهت اصابت نکنه . آخه محکم پرت کردم . ...... به جون خودم

    پاسخحذف
  5. سلام پينكفلويديش خانوم عزيز......يك سئوالي داشتم و اون اينه كه اين آدرس وبلاگ پرستو خانومي كه گذاشتيد دوباره فيلتر شده . آدرس ديگه اي نداريد؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  6. سلام رفيق . اتفاقي مهمون بلاگتون شدم . ديدم پينكي هستيد - گفتم يه يادي از پينك هم بكنم .
    i dreamed you had left my side
    no warmes...not even pride... rimaind
    and even thogh you needed me
    it was clear that i couldent do ... a thing for you
    اميدوارم هر جا كه هستين موفق باشين و زياد هم دلتنگ نشين . به هر حال اينم يه جورشه . اينجا ... اونجا ... گاهي هم ... هيچ جا .
    باباي ...

    پاسخحذف
  7. بيب بييييييييييييييب ..............

    پاسخحذف
  8. درود بر تو دوست عزيز
    خيلي شيرين مي نويسي و وب سايت خيلي قشنگي داري.كلي به دلم نشست.
    هر جاي اين دنياي كوچيك كه هستي پيروز باشي :)

    پاسخحذف
  9. سلام
    از وقتی وبلاگ خورشید خانوم فیلتر شده بود اینجا هم از یادم رفته بود ... تا اینکه امروز در ماشین صدای این عزاداری و ... محرم را شنیدم و یاد شما افتادم (;

    پاسخحذف
  10. سلام شیده
    آفرین برتو صد باریکلا بر تو
    همیشه موفق باشی
    دست ما رو هم بگیر
    ممنون از دعوتت ولی فکر نکنم ایندفعه بتونم بیام طرفهای شما ایشلاه دفعه بعد
    سلام به پیام برسون و بگو که یه آپدیتی بکنه
    قربانت

    پاسخحذف