۱۳۸۳ دی ۱۳, یکشنبه

اولین رانندگیِ طولانی و تنهایی!

خیلی وقته حوصله ندارم اینجا زیاد بنویسم نمی‌دونم چرا اما خب امروز استثناً حوصله دارم. البته فکر کنم علتش اینه که وقتی که می‌رسم آن‌لاین بشم ترجیح می‌دم با بچه‌ها حرف بزنم تا اینکه وبلاگ بنویسم! خدا پدر مادر این اینترنت رو بیامرزه که از طریقش با اینکه تنهام اینجا اما احساسِ تنهایی نمی‌کنم :)

خب این تعطیلات و شلوغ‌بازی‌های سال نو و کریسمس و اینها هم تموم شدن و زندگی‌ها به حالت عادی برگشتن. اینا انقدر که برای برگزار کردن این مراسم خودشون رو خفه می‌کنن که فکر کنم به جای اینکه استراحت کنن و از وقت‌شون لذت ببرن بیشتر خسته می‌شن و به یه تعطیلاتِ اساسی احتیاج دارن که خستگی این تعطیلات از تن‌شون بیرون بره! برای کریسمس رفته بودیم LA و با پیام رفتیم تو خیابوناشون گشتیم و دیگه نمی‌دونین چه کرده بودن با آویزون کردنِ هر چیزِ براقی که دست‌شون رسیده بود.

برای سال نو هم رفتیم خونه‌ی دوستانِ مادر پدر پیام و خب بنده به عنوان عروس جدید خانواده معرفی شدم و جالب بود که مثل اینکه انتظار داشتن که من لباس سفید بپوشم برم!!!! چند وقت یه بار یهو یکی شروع می‌کرد لی‌لی‌لی‌لی کردن! (می‌گن چی‌چی کشیدن؟ یادم رفته!) تجربه‌ی جالبی بود و برای چندمین بار خوش‌حال شدم که جشن عروسی نگرفتیم چون من ظرفیت این همه توجهِ متمرکز شده رو خودم رو ندارم! ولی خیلی خوب بود و اولین سال نو میلادی رو با پیام جشن گرفتیم و موقع تحویل سال هم ماچ کردیم همدیگرو D:

فردا هم دارم می‌رم برای کلاس‌های آموزشیِ کارم. باید برم یه شهرِ دیگه که یه ساعت و نیم از شهر خودمون دوره و ۵ روز هم اونجا هستیم تا کلاس‌ها تموم بشن. ۵ روز کامل باید اونجا تنها باشم :((( به احتمالِ زیاد باید کلی هم درس بخونم چون کارش یه چیزیه که کاملاً با تحصیلات و تجربیاتِ من متفاوته. البته این انتخابِ خودم بود که برم در یه خطِ دیگه‌ای چون راستش هیچ‌وقت تدریس رو دوست نداشتم ولی کاری بود که ار دوران دانشجویی افتادم توش و خوب هم پول در‌می‌آوردم و درسم هم در همون مسیر پیش رفت و کاری از دستم برنمی‌اومد! خوبیش اینه که در حین تدریس چند جا کار مدیریت هم کردم و همون تو سابقه‌ی کاریم به کمکم اومده.

حالا قراره یه جایی مثل این کار کنم؛ به عنوان یه طراح! حالا برامون کلاس‌های طراحی داخلی و اینا گذاشتن و اولش ۵ روز پشت سرِ همه و هر پنجشنبه و جمعه هم به مدت ۶ هفته باید برم اونجا که آموزش نکمیل بشه. کار اینطوریه که یکی که خونه‌ی جدید می‌خره یا می‌خواد خونش رو تغییر دکوراسیون بده به شرکت ما زنگ می‌زنه و کسانی مثل من از طرف شرکت می‌ریم و براشون طرحی می‌زنیم که مناسب خونه‌شون و بودجه‌شون و سلیقه‌شون باشه. اگه طرح رو دوست داشتن می‌فرستیمش به شرکت و اونا می‌سازن و می‌آن نصب می‌کنن. و بعد هم کمیسیون من رو از فروش می‌دن.

حالا مشکل اینجاست که من هیچ نظری در مورد طراحی ندارم و امیدوارم اینا تو ۵ روز بتونن یادم بدن!! در ضمن تا به حال با مشتری در ارتباط مستقیم نبودم. می‌دونین چیه؟ معلمی کار خیلی محترمیه. یعنی شما وقتی که استاد هستین احترامی بهتون می‌شه که هیچ جایِ دیگه‌ای تو هیچ شغل دیگه‌ای نیست. حرف‌تون یه ارزشی داره که کمتر کسی جرات داره روش حرف بزنه. یه جورایی دیکتاتوربازیه انتلکچواله! حالا مجسم کنین که من یا معلم بودم یا مدیر! هر دوتایِ این کارا شدیداً سطح توقعات‌تون رو از اطرافیان‌تون بالا می‌بره و بدعادت می‌شین! الآن دارم همش دعا می‌کنم که بتونم خودم رو با کار جدبد تطبیق بدم.

راستی همیشه همه‌ی کسانی که وبلاگ‌ِ من رو می‌خوندن می‌گفتن که من از بالا به همه کس و همه چیز نگاه می‌کنم و این حرفا، حالا می‌تونن بفهمن که علتش چی بوده. والله دست خودم نیست! به خدا آدم از خودراضی و مزخرفی نیستم ولی می‌دونم که اینطوری به نظر می‌آم.

الآن هم نشستم به سالاد الویه و ماکارونی درست کردن در کنار چمدون بستن که پیام این مدتی که نیستم هی بیرون غذا نخوره! خلاصه که دعا کنین یاد بگیرم باید چطور طراحی کنم و چطور با مشتری‌ها ارتباط برقرار کنم :) و دعا کنین که این تنهاییِ ۵ روزه و دوری از پیام خلم نکنه D: فعلاً بای‌بای تا چند روز دیگه، من برم گوشت رو سرخ کنم و قاقای خوشمزه بپزم :)

۱۳ نظر:

  1. زياد سخت نگير...اميدوارم موفق باشي...

    پاسخحذف
  2. "معلمی کار خیلی محترمیه". آره تو ايران محترمه اينجا نه زياد! يه مدت بفرستنتون با بچه هاي مدرسه اينجا سر و كله بزنين احترام مياد دستتون!!!!
    موفق باشين :)

    پاسخحذف
  3. bebin archivet koo? man mikham ghorme sabzi bepazam nemitoonam peida konam dastooresho ....mishe ye link bezary kenare safhat ,yalaghal archiveto bezary ke betoonam peidaq konam ,mersi :)

    پاسخحذف
  4. خوش بحالت من انقدر کار طراحی داخلی رو دوست دارم که نگو.. کمک خواستی ما هستیم

    پاسخحذف
  5. خيلي وقت بود اينجا نيومده بودم. رنگ و لعابشو عوض كردي!!! يه چيزي در مورد south park نوشته بودي. يه قسمت داره كه ميرن افغانستان بن لادنو بگيرن و توش كلي فارسي حرف مي زنن. اونو ببين خيلي باهاله. راستي من خيلي در جريان نيستن چرا كاپوچينو رو تعطيل كردين ؟ يهو همه مجله ها تعطيل كردن !!!

    پاسخحذف
  6. سلام شيده عزيز. اميدوارم اين دوران 5 روزه هم به خوبي و خوشي بگذره و مثل هميشه موفق باشي. به سلامت بري و برگردي.

    پاسخحذف
  7. بابا Interior Design! کدوم شهر هست دوره حالا؟بعدش هم چون جنابعالی به تایید شخص بنده بسیار با سلیقه هستین در این کار هم موفق خواهید بود!به همسر بزرگوار هم سلام برسونین!چرا مدل پیرمردا کامنت گذاشتم!؟

    پاسخحذف
  8. vayy to che looso nonorii vagheann , too AL ghadam zadim o sal tahvil hamo boos kardimo man moalem boodam vase hamin damagh sarbala shodamo , hooooooooo che khabarete boogh bezan boro joloo binim ,
    to cheghadr hame chi be nazaret myadd ke dar moredesh harf mizanii ,
    inaro behtare too mailaeii ke mikhai toosh vase fako familet poz bedi benewisii , vagarnaaa inja koli aberoorizye jolo mellat ,
    kheili maloome shod che zogh marg shode boodi ke fako famile payam bet kami tavajoh resoondan ,

    پاسخحذف
  9. ميدوني اتقاغا من نامزدم هم كار خانوادگيشون همينه . كار خوبيه مندوسش دارم. فقط بعضي مشتريها خيلي بهونهگيرن.
    به هر حال: ميگم خانومي تو اين همه اومدي اينورا لوس انجلس يه پا با ما نيومدي بيرونا!!!! عجبا!

    پاسخحذف
  10. ميگم كار خيلي خوبيه.. تو هم كه سليقه ات خوبه.. (از طرح وبلاگت ميگم)..پس مشكلي نيست.. فقط ميدوني مشكل اصلي چيه؟؟؟ بعضي از آدمها خيلي الكي ايراد ميگيرن اينجا.. اگه يكي از اينها به تورت خورد..مي ترسم اونموقع تو هم از کوره در بری و حقشو كف دستش بذاري!!! :)) شوخی کردیمها

    پاسخحذف
  11. khak bar sare bi leiaghatet rafti oonja remodelling? yebareki boro real state sh o kheieli khoobeh USA hamintori edam ebede!!! lol khosham meyad shoma soosool roshanfekra hamatoon akheresh ham b episi oftdain!

    پاسخحذف
  12. سلام اگه دعوت نامه جي ميل داريد ممنون مي شم يكشو هم به من بدين
    yar_sad@yahoo.com

    پاسخحذف