۱۳۸۵ خرداد ۲۰, شنبه

Shideh the math wiz!

صد ساله درست حسابی نشستم پای کامپیوتر و از همه جا بی‌خبرم. گفتم اول بشینم وبلاگای بقیه رو بخونم ببینم چی به چیه بعد دیدم طبق معمول می‌آم انقدر لینک به لینک باز می‌کنم که به وبلاگ نوشتن نمی‌رسه! خلاصه اگه می‌بینین خیلی در موردِ مسایلِ روز وبلاگا حرفی نمی‌زنم برای اینه که خبری از چیزی ندارم!

کارم سنگین‌تر شده. بعد از چهار ماه کار تو این شرکت که توش هستم رییسم گفت ما می‌خوایم فعلاً مسئولِ بخش خودت بشی تا وقتی که یه سال بشه سابقه‌ی کارت اینجا ببینیم سوپروایزت می‌کنیم یا نه! خلاصه که الآن دیگه ایشون برای خودش هر روز طرفای 2 بعدازظهر می‌ره خونه و بنده هستم در خدمت‌تون! بدبختی اینجاست که زن رییس هم که کارای حسابداری رو می‌کنه بارداره و چند وقت دیگه فکر نکنم بتونه بیآد سر کار و دارن کم کم کارای حسابداری رو هم بهم یاد می‌دن! من نمی‌دونم چطوری باید هم بخش خودم رو با دو سه نفر بچرخونم و تازه کارای حسابداری رو هم بکنم!!

کلاً میونه‌ی خوبی با ارقام و اعداد ندارم و با اینکه ریاضی رو کاملاً می‌فهمم اما حوصله‌اش رو خیلی ندارم و گاهی می‌خوام هی میون بر بزنم و گند می‌زنم!! مسخره اینجاست که دبیرستان هم رشتهء ریاضی خوندم اما همهء نمره‌هام فقط لب مرز بودن که دیپلم رو بگیرم و راحت شم! توی دانشگاه هم رشته ای انتخاب کردم که کمترین ریاضی رو داشته باشه. حالا مثل اینکه باید پا در جای پای پدر گرامی بذارم و برم تو این کار. یادتونه چند وقت پیش گفتم یکی از همکارا موادی بود انداختنش بیرون؟ ایشون حسابدار شرکت بود و تا حالا اینا کسی رو جاش نیاوردن. ولی خداییش این دختره کریستال‌‌‌‌‌مت می‌زد و تو یه چشم به هم زدن همهء حسابا رو راست و ریس می‌کرد :))) کی رو می‌خوان پیدا کنن که اینطوری براشون کار کنه!؟

یه چیزی که فهمیدم اینه که مردم امریکا ریاضی‌شون افتضاحه! دیگه وقتی من اینو بگم یعنی واقعا خیلی بده! این همکارای من مثلا کالج رفته هستن خیر سرشون و یکی‌شون حتی بیزینس خونده اونوقت یه چیزایی رو اصلا نمی‌فهمن! یه مفهومای خیلی خیلی سادهء ریاضی‌ها نه اینکه بیآن بشینن انتگرال و دیفرانسیل بگیرن! ماهایی که تازه خیلی خوش‌مون هم نمی‌اومده از ریاضی به خدا خیلی بیشتر بلدیم! یه نمونه‌اش این که تا حالا از سه نفرشون خواستم که از نسبت بستن استفاده کنن برای تعیین وزن باری که قراره از شرکت فرستاده شه و اینا اصلا نمی‌فهمن نسبت بستن یعنی چی!!! ما کلاس چندم اینو خوندیم؟! اول یه دور خودش رو توضیح می دم و بعدش هم می گم بابا جان این همون کاریه که در اصل با درصد گرفتن می کنیم! عین بز اخوش نگام می کنن و می گن تو خیلی ریاضیت خوبه ها!!! این ماشین حساب رو از دستشون بگیری می شن یه مشت منگل! یکیشون بهم می گفت:
ُshideh the math wiz! :)))) یعنی ببینین دیگه چی بوده که منِ بی‌سواد براشون ریاضی‌دان شدم!

همسایه مون معلم مدرسه است می گه یه کم که می خوام به بچه ها درس بدم فوری حوصله شون سر می ره و خب دیگه اصلا توجه نمی کنن که چی به چیه و نتیجه اش می شه همکارای بنده! واقعا باید مدرسه های ایران رو بذاریم رو سرمون و حلوا حلوا کنیم. با تمام کمبودهایی که دارن ولی اقلا یه چیزی بهمون یاد می دن. می تونم با اطمینان کامل بگم که هر کدوم تون بیآین اینجا خیلی از بچه های امریکا از نظر معلوماتی سرید.

خلاصه که با این وضعیت و این کارمندا نمی دونم اینا می خوان از کجا یکی پیدا کنن که بدون کمک مواد نیروزا (!!!) از پس حسابداری شرکت بربیآد!

برام دعا کنین!



۱۲ نظر:

  1. دعا كه مي كنيم ! اما واقعا اخبار اميدوار كننده اي بود!
    من خودم به رياضيات مي گم جعبه ابزار! كه البته مال من يكي كه خيلي ضعيفه!

    پاسخحذف
  2. یکی از چیزایی که بدم میاد توی سیستم آمریکایی همینه که از آدم بیگاری می کشن. هم حسابداری کنی، هم مدیر بخش باشی، هم هزارتا کوفت و زهرمار انجام بدی آخرشم نه امنیت کاری داری نه ارتقای شغلی درست و حسابی. ارتقات هم که بدن انقدر ازت کار می کشن که بشی عین یه ربات. حالم رو این سیستم کاپتالیستی آشغال بهم می زنه.
    امیدوارم زیاد ازت کار نکشن و یه جونی داشته باشی زندگی هم بکنی. شاد باشی و موفق.

    پاسخحذف
  3. شیده جون، سلام
    من یه سوال درمورد ویزای آمریکا دارم. آدرس email شما رو ندارم. میشه لطف کنی؟ به کمک یه نفر که از طریق همسرش ویزا گرفته نیاز دارم. پیشاپیش ممنون از لطفت.

    پاسخحذف
  4. خدا قوت!اخسته نباشی جوون!

    پاسخحذف
  5. سلام !
    ام ....
    باید چیزی بگم ؟
    ولی نوشته هات رو دوست دارم ... خوشمزه مینویسی شیده جان !

    پاسخحذف
  6. دعا //// 2 آ / نميدونم /// باشه حتما

    پاسخحذف
  7. پس نابغه رياضي شدي كه كم آپ مي كني ؟ :دي

    پاسخحذف
  8. سلام
    آقا ما هم از چاكران پينك فلويد هستيم.
    ما رو هم درياب
    واقعا به سلیقت تبریک میگم.
    اگه دیدیشوم بگو امید به شما سلام رسوند.
    خدایی مخلص همه ی هوا داران پینکم.
    خداااااااااااااااااااااااا
    نمیدونم چی بگم دیگه!
    حتما بازم اینجا میام
    فعلا

    پاسخحذف
  9. فعلا من اول(!) تا بخونم ببينم چيه بعد بيام يه كامنت مربوط بذارم!

    پاسخحذف
  10. هيييي!...ديگه از اوليمم مطمئن نيستم! lol...
    اين كامنتدوني جريانش چيه باز؟؟!
    حالا اين هيچي!...
    از پيشرفت سركارتون خيلي خيلي خوشحال شدم!...هرچند كه اميدوارم اين پیشرفته با افزایش زحمت و مسئولیت نسبت منصفانه ای داشته باشه!...
    میگم اینا سطح هوششون به طور کلی پائینه یا وقت نذاشتن رو این مهارت های محاسباتی؟؟!
    *
    آخی!...کلی خندیدم: !!! Shideh the math wiz

    پاسخحذف
  11. بعله.. در منطق رئيس جمهورشون مشهوده!!

    پاسخحذف