۱۳۸۴ مهر ۲۶, سه‌شنبه

تنبیه بدنی و یا بوکس بازی کردن با بچه ها

اون روزی رفته بودم خونه‌ی یکی برای اینکه براشون دفتر کارشون رو طراحی کنم. اولش فقط زنه خونه بود و خیلی ماه بود و دو تا بچه‌ی بامزه هم داشت. کلی با هم حرف زدیم و یه طرح کشیدم و همون موقع‌ شوهره اومد. اولاً عینِ اینا که قهرن نشست یه ورِ دیگه و هر چی زنه می‌گفت بیا، محل نمی‌ذاشت! پسرِ دو ساله‌اش رفت هی خودشو بهش مالید و بعدش که اصلاً محلش نداشت یه گاز کوچولوی بچگانه از پای باباش از رو شلوار گرفت. مرتیکه‌ی روانی نه گذاشت نه ورداشت خوابوند تو گوشِ بچه!!! پسربچه‌ یه متر پرت شد!!!!

من اصلاً شوکه شده بودم و منتظر موندم ببینم چی می‌شه. بچه که ملنگ افتاده بود زمین. مادر هم برگشت به بچه‌ گفت تو نباید هیچ‌وقت گاز بگیری!!حالا برای تنبیه برو تو اتاقت درو ببند!! بچه از جاش نمی‌تونست تکون بخوره و مادره خیلی خونسرد بلندش کرد و انداختش تو اتاق و درو بست و حالا با شوهرِ که انگار حالش بهتر شده بود نشستن با هم دیگه سر طراحی!! انگار نه انگار! زبونم بند اومده بود اما خب به روی خودم نیاوردم ولی واقعاً نتونستم کارم رو درست انجام بدم و فقط می‌خواستم زودتر در برم از اونجا.

این پسربچه با اینکه دو سال و خورده‌ای بود هنوز نمی‌تونست حرف بزنه و مادرش براش ویدیوهای زبونِ ناشنواها رو خریده بود و با این زبون با هم رابطه برقرار می‌کردن و فکر می‌کنم علتش همون رفتاری بود که من فقط یه نمونه‌اش رو دیدم!‌ فکر کنم غیرقانونی باشه که بچه رو بزنن و واقعاً هم بیچاره خیلی حالش بد شد. به نظر من کتک زدنِ بچه خیلی کارِ وحشتناکیه و اثراتی رو روحش می‌ذاره که به اشکال مختلف خودش رو نشون می‌ده. مثلاً این بچه زبونش بند اومده بود گرچه کاملاً قادر بود صدا از خودش دربیآره. تو فامیل هم دیدم رفتارهای بد که با تنبیه بدنی بدتر هم می‌شن. می‌دونم که تو مدرسه‌های پسرونه‌ی ایران بدجوری معلم‌ها بچه‌ها رو می‌زنن. نمی‌دونم کی این کارا می‌خواد تموم بشه، راستش هنوزم یادِ قیافه‌ی پسره میوفتم دلم ریش می‌شه.

۱۲ نظر:

  1. مي دوني كه مي توني شكايت كني ازشون!
    حق ندارن بچه رو بزنن .
    اگر احساس كنن سلامت جسمي و يا رواني بچه در خطره بچه رو ازشون مي گيرن...

    پاسخحذف
  2. اوه!اوه!اوه!...واقعا كه!...به نظرت اينا واقعا لياقت اين توانايي توليد مثل كه خدا بهشون داده رو دارن؟؟؟؟...
    .............
    سه چيز به نظر من اثر وحشتناكي رو بچه ها ميذاره يكي از دست دادن مادر،يكي شاهد دعوا هاي نافرم پدر مادر بودن و يكي هم تنبيه بدني!...
    كه جاني هاو افرادي كه دچار انواع و اقسام ناهنجاري هاي شخصيتي هستن تو بچگي تقريبا از هر سه مورد حظ وافري بردن!!!!...

    پاسخحذف
  3. ميتوني به سوشال سرويسز تماس بگيري بلكه اونا اون بچه رو از اين شرايط نجات بدن...

    پاسخحذف
  4. سلام... بدجوري دلم ريش شد، دلم مي خواست يه چيزايي راجع به اين متنت بنويسم اما نميشه...

    پاسخحذف
  5. اخرين دفعه اي كه همچين رفتاري ديدم از يه نفر... همسايه ي خونه قبليمون بود... گزارش دادم... گفتم هم كه نگن كي گزارش داده... اينجوري باباي بچه ها كه هم مواد فروش بود هم چند تا اسلحه داشت نميتونست اذيت كنه... تو هم گزارش بده...

    پاسخحذف
  6. تو رستوران....یه مادر ایرانی به بچه بزرگش (4ساله) هی قارچ میداد...پسر کوچکترشم خیلی تمنا کرد مامانش رو که یک کم به اون بده ...البته جواب مادره "خفه شو" بیشتر نبود!!..بعد نیم ساعت یک تکه کلم داد که کوچولوتره بخوره....اونم به آرومی گفت مامان میل ندارم....همینجا بود که خانم محکم 3 بار سر بچه رو کوبید.....
    اینقدر شوکه بودم که از اول تا آخر زل زده بودم به اینا!!!!!!!!!!!!!! آخر هم به اون خانم پریدم که چرا اینطور میکنه....که خوب دوستم به زور منو از رستوران بیرون آورد
    میدونم خیلی از این اتفاقات می افته و واقعا بچه مظلوم ترین و بی دفاع ترین شخص برای عقده های پدرها و مادرهای عصبی و روانی هست....
    چقدر حالمو بهم میزنن....تا کی؟
    اون بچه ها بعد ها چی سرشون می آد واقعا وحشتناکه

    پاسخحذف
  7. Dear pink,
    you could call the police right away , or you could call the police when you got out of thier home
    still, if I where you , I would call the police ...
    we live in a free and democratic society and nobody ever could/should harm a defenceless child
    you can call anonymous if you wish)

    پاسخحذف
  8. يعني كه اون بچه ناشنوا بوده؟ اگه آره حتما گزارش بده. يه بچه ناشنوا 10 برابر به توجه و محبت احتياج داره و 10 برابر يه بچه عادي زحمت هاي والدين رو براي تربيت ميطلبه. تربيت رو پيشكش. دليل نداره اينجوري باش رفتار كنن.

    پاسخحذف
  9. چونكه خودم هم ناشنوا هستم مخصوصا اين مسله خيلي برام مهمه. حتما پيگيريش كنين لطفا. مرسي.

    پاسخحذف
  10. از آخرين اطلاعات و اخبار درباره نمايش «چشم بد دور» به نويسندگي و کارگرداني امير امجد بازديد نماييد.

    پاسخحذف
  11. سلام شيده خانمي .
    تولدم بوده يك 3گانه نوشتم
    اگه بي كاري بهت فشار اورد بخونش
    شاد شاد شاد باشي

    پاسخحذف
  12. سلام
    من از اين چيزي كه نوشتي و كامنتهايي كه گذاشتن متاثر شدم بقيه وبلاگ رو هم خوندم اما اينا به گروه پينك فلويد چه ربطي داره نفهميدم

    پاسخحذف