۱۳۸۴ مهر ۱۱, دوشنبه

نشیمن‌گاه

Z4.jpg

هه هه هه!! :) ماشینم بهم می‌آد؟

*****

عجب وبلاگ خوبی برای صمد بهرنگی هست و من نمی‌دونستم! ممنون از همه‌ی اونایی که معرفی کردن. یکی از داستان‌های بامزه‌ای که از بچگی سرش کلی خندیده بودم برام جالب بود، پیرزن و جوجه‌ی طلاییشه. آخه مامانِ من سوپر مودبه و تا وقتی که رفتم مدرسه و با دو سه تا بچه تخس دوست شدم یه سری کلمات در دایره‌ی واژگانم نبود. یکی‌شون کون بود. می‌دونم باورتون نمی‌شه اما در خونه‌ی ما از این کلمات جداً شنیده نمی‌شد. مادرم بدون اینکه حساسیتِ خاصی نشون بده سعی می‌کرد اطرافیان رو طوری انتخاب کنه که تا جایی که ممکنه از این حرفا جلوی ما زده نشه. خلاصه که می‌گفتیم پشت یا نشیمن‌گاه و هرگز کون!! الآنشم اگه از دهن‌مون دربره چشم‌غره‌ای می‌ره و بعد با محبت می‌گه وقتی می‌شه قشنگ‌تر صحبت کرد چرا که نه؟ خلاصه که از اون‌جایی که مادر و بچه معمولاً متضاد هم می‌شن فکر کنم می تونین مجسم کنین طرز حرف زدنِ منو :)))

نه بابا شوخی کردم. منم حساسم و بچه‌ها همیشه جلوی من ملاحظه می‌کردن که چه جوکی می‌گن و چی می‌گن. البته دایره‌ی واژگانم حسابی رشد کرده!!!! اما دلیل نمی‌شه که آدم استفاده کنه. اگه می‌شه قشنگ‌تر حرف زد چرا که نه ؛)

۱۴ نظر:

  1. اولا كه صفحه رو بد چيدي و نصف صفحه خاليه.
    دوم هم كه خيلي هم كلمه خوب و قشنگيه. اين ما هستيم كه معاني بد به كلمات مي چسبونيم. ك---ون كلمه فارسي واقعيه براي نشيمن گاه و ريشه هندواروپايي داره. خيلي هم بهتر از باسن يا آقا دايي يا كپل هستش!

    پاسخحذف
  2. Well, nice car! بعدش هم نشستن گاه! یک زمانی واژه مصوب فرهنگستان بود به جای مجلس شورا!

    پاسخحذف
  3. بهت پیشنهاد می کنم که قسمت Profanity سریال Penn & Teller Bullshit رو ببینی! ممکنه نظرت راجع به حرف خوب و حرف بد و اصولا این دری وری ها عوض شه...{ حداقل یه نگاه به وبلاگ سبیل طلا بنداز ، صراحت کلامش قابل تحسینه}
    ضمنا به عنوان کسی که در طی بیست (تا) سی سال گذشته دنیا اومدی باید بدونی که استفاده از این واژگان بهیچ وجه بیانگر ادب (و یا عکسش) نیست

    پاسخحذف
  4. آخه بعضی وقتها با نشیمنگاه و کلمات متعادل حق مطلب ادا نمیشه. مثلا فرض کن بخواهی جوک قزوینی تعریف کنی و هی توش نشیمنگاه بکار ببری.!!

    پاسخحذف
  5. u' drive a BMW??????!!!!!!!چه غلطا!!!! شکر خوردن هاي مفت!!! بدبختي که تو يکي ديگه BMW سوار شي!!!! پول از کجاتون؟؟؟؟!!

    پاسخحذف
  6. راستش منهم از صراحت كلام خوشم مي آد اما بعضي وقتها همونطور كه تو گفتي بهتره كه قشنگتر حرف زد
    راستي ماشينت هم خوشگله :d

    پاسخحذف
  7. سلام ميتونم بپرسم شما كجا زندگي ميكنين؟ من ساكن دبي هستم پلاك ماشينتون تقريباَ مثل پلاكهاي اينجاست!

    پاسخحذف
  8. خوب منهاي برخي از جاها كه به قول دوستمون حق مطلب ادا نمي شه در باقي اوقات اينجانب بدشكل پايه صحبت والده شما هستم و فكر كنم مشكل شما رو در كودكي راجع به دايره لغات كاملا درك مي كنم فلذا اينجانب پيشنهاد ميكند والده شما با والده ما آشنا شن! موفق باشي مواظب باش كار با اوون ماشين زيبا دست خودتون نديد

    پاسخحذف
  9. آخي خيلي وقت بود كه اينجاها نيومده بودم.
    ميدونه اتفاقا منم چند وقت پيشا با هم خونه ايام دعوا داشتم سر همين قضيه. اخه اونها هم مثل تو حساسن خوششون نمياد از وازه هاي عارفانه من.
    خوبي تو؟ طرفاي اورنج كانتي اومدي هي سري بمون بزن.
    اميدوارم زندگي خوب باشه

    پاسخحذف
  10. شيده جون لطفا لينك منو بردار.

    پاسخحذف
  11. baba mersi az oghde hat ke mashalah hanooz hal nashoode va nakhahad shod...Z4 bmw mashine khoobiye va daghighan baraye amsale shooma ha tolid mishe yani kasanike baraye zendegi behtar weblog minevisan bad shoohar online peida mikonan badesh khodeshoon ro post mikonan oonham ba post DHL usa oonvaght dar moghabel Z4 savar mishan...BMW ham be hamin dalil Z4 ro tarahi karde...yadet bashe ke yek mashine dige ham hast be name PORSCHE BOXTER ke dar haghighat male adam haye oghdeii hast ke poole 911 nadaran vali chon hamash shenidan ke PORSCHE mashine khoobiye vali pooleshoon nemirese miran BOXTER mikharan ..khoshhal misham akse to ro ba BOXTER be zoodi bebinbam...be shoohar joonet begooo yeki bekhare...albate fekr konam inham ghesdi kharide va bichare har rooz bayad be fekre in bashe ke chetor khanoome DHL ro razi negah dare,,,

    پاسخحذف
  12. سلام،
    جواب لينك رو فرستادم!

    پاسخحذف
  13. منظورم ميل مربوط به لينك بود!

    پاسخحذف
  14. ميگم راستي شيده جان كاش اين "تست" هاي "ايراني"شناسي رو كنسل ميكردي!...آزموده را آزمودن خطاست!...مي دوني كه چي ميگم؟؟؟...

    پاسخحذف