۱۳۸۴ تیر ۳, جمعه

آنجا ببر مرا كه شرابم نمی برد

خب مثل اینکه آقای احمدی‌نژاد با اختلافِ رای خیلی زیادی برد و رییس‌جمهورمون شد. فقط دارم هی با خودم دعا دعا می‌کنم که این مصاحبه واقعاً درست باشه و اینا همه بازی‌های سیاسی رفسنجانی بوده باشه.

امیدوارم که وضع از اینی که هست برای مردم سخت‌تر نشه و خیلی امیدوارم که احمدی‌نژاد به قول‌هاش برای رفاه بیشتر مردم عمل کنه.

فعلاً من فقط این آهنگ رو دارم گوش می‌کنم و به یادِ بابا و مامانم که به خاطر حرف من و برخلاف اعتقاداتِ خودشون رفتن و رای دادن گریه می‌کنم.

دیگر فریب هم به سرابم نمی برد

پرکن پیاله را
كه این آب آتشین
دیری است ره به حال خرابم نمی برد
این جامها كه در پی هم می شود تهی
دریای آتش است كه ریزم به كام خویش
گرداب می رباید و آبم نمی برد
من با سمند سركش و جادویی شراب
تا بیكران عالم پندار رفته ام
تا دشت پر ستاره اندیشه های ژرف
تا مرز ناشناخته مرگ و زندگی
تا كوچه باغ خاطره های گریز پا
تا شهر یادها
دیگر شرابم جز تا كنار بستر خوابم نمی برد
پر كن پیاله را
هان
ای عقاب عشق
از اوج قله های مه آلوده دور دست
پرواز كن
به دشت غم انگیز عمر من
آنجا ببر مرا كه شرابم نمی برد
آن بی ستاره ام كه عقابم نمی برد
در راه زندگی
با این همه تلاش و تقلا و تشنگی
با این كه ناله میكشم از دل
كه آب
آب
دیگر فریب هم به سرابم نمی برد

پر كن پیاله را
- فریدون مشیری



۹ نظر:

  1. ملت شهيدپرور با انتخاب جناب دكتر احمدي(اللهم صل علا....) مشت محكمي بر دهان ايران جنايتكار زدند!

    پاسخحذف
  2. بسم الله الرحمن الرحيم. اذا جاء نصر الله و الفتح . و رأيت الناس يدخلون في دين الله افواجا... به آناني تبريك مي‌گويم كه از مظلوميت شعب ابيطالب، و بي‌برگي بدر و زخم‌هاي احد، دل‌سرد نشدند و شيريني فتح مكه آنان را از سختي حنين و فتنه‌ي نهروان غافل نمي‌كند. و همه درخواهند يافت كه عليرغم همه‌ي بي‌مهري‌ها و جفاها و تهمت‌ها حزب‌الله دل‌بزرگ‌تر از اين حرف‌هاست و با همه در كار رأفت و اخوت است. و باز مثل سال‌هاي سبز جنگ براي عزت ايران اسلامي و عظمت مردم‌مان خواهيم رزميد؛ با فساد، با فقر و با تبعيض؛ زير بيرق سرخ عدالت‌خواهي. پيروزي دكتر، و بازگشت انقلاب بر هويت پنجاه و هفتي‌اش مبارك ...

    پاسخحذف
  3. حيف اون راي من ديگه عمران راي بدم البته اگه راي گيري اي با شه در آينده

    پاسخحذف
  4. اي كاش منم الان سر كار نبودم و مي تونستم مثل شما گريه كنم . فقط اميدوارم تا چند ساعت ديگه 1 اتفاق جديد بيفتد .

    پاسخحذف
  5. من این پیروزی طالبانیستی را تبریک میگویم و به مردم تسلیت. پژواک خاموش

    پاسخحذف
  6. عزيز جون. من خيلي اين شعرو دوست دارم. مرسي كه گذاشتيش.

    پاسخحذف
  7. گريه چرا دوست عزيز . چرا اشكال ها را د رخودمان نبينيم. تقلب و تخلف ديگر سر به 12 ميليون نمي گذارد. اين نكته ي مهمي است كه سردبير شرق گفت: آن ها با تردبان دمكراسي كه ما از آ، دم مي زديم بالا رفتند و بر سر ما كوفتند. اشكال در اردوگاه خودي ها بوده است. عدم اتحاد و يكپارچگي و تفرق در جبهه ي اصلاح طلبان يكي از كوچك ترين دلايلش شايد بود. نمي دانم. من هم مثل شما هستم. با حالي گرفته و در هم . . . .در وبلاگي خواندم. احمدي نژاد رييس جمهور شد. اين نتيجه ي خرد جمعي است. !

    پاسخحذف
  8. انگار وقتي آدمها يك كار جديد را شروع مي كنند اولش با سرعت پيش مي روند بعد كند مي شوند بعد دوباره با يك سرعت متعادلي پيش مي روند. اين طوري شايد بتوانيم دلمان را خوش كنيم كه اين همان كند شدن است با اين تفاوت كه به صفر رسيده و خيلي طولاني شده

    پاسخحذف