۱۳۸۳ تیر ۱, دوشنبه

ای خدا

دیشب با خداداد رفتیم کنسرت ارکستر مجلسی چکنواریان. خب همیشه موسیقی کلاسیک رو دوست داشتم و دیشب هم واقعا از اجراها لذت بردم. البته دانش موسیقی من به کمی درس سولفژ محدوده که خب اونم به اصرارِ استاد آوازمه که معتقده صدای من زیباست! نمی‌دونم که چه اتفاقی براش افتاده که اینطوری فکر می‌کنه، فکر کنم فقط می‌خواد به من اعتماد به نفس بده! در هر حال بیشتر موسیقی کلاسیک رو تو ضبط گوش دادم و تعداد کمی هم کنسرت توی ویدیو دیدم اما لوریس چکنواریان خیلی خوب می‌دونه که چطور شما رو با خودش همراه کنه و چکار کنه که واقعا از کاری که داره می‌کنه هم خودش و هم شما لذت ببرین.

دیشب برنامه‌ی موسیقی رقص از کلاسیک تا مدرن بود و واقعا خوش گذشت. از آثار آرام خاچاطوریان شروع شد. وای خدایا اگه می‌تونین حتما CD کارهاش رو بگیرین و به Saber dance گوش بدین. دیشب یک خواننده‌ی تِنور آورده بود به نام سورن مگردیچیان. مممم نمی دونم چی بگم فقط اینو بگم که هیچی از بوچلی کم نداشت. حداقل به نظر من که خودم هم مجبورم جلوی استادم چه‌چه بزنم، صدای این مرد و خوندن‌ش واقعا بی‌نقص به نظر که نه به گوش می‌رسید. رقص‌های مجارستانی یوهان برامس شماره ۱، ۶ و ۵ هم عالی بودن. دو تا اثر هم از خود چکنواریان اجرا شد که قشنگ بودن.

چکنواریان یه جک هم تعریف کرد اون وسط!! یه روز عزراییل میآد سراغ یه رهبر ارکستر جوان و بهش می‌گه دو تا خبر دارم یکی خوب و یکی بد، کدوم رو اول بگم؟ یارو هم می‌گه خب اول خوبَ رو بگو. می‌گه که تو به خاطر هنرمندی‌ت به عنوان رهبر ارکستر آسمان‌ها انتخاب شدی و بهترین نوازنده‌های دنیا تو آسمون در گروه‌ت نوازندگی خواهند کرد. یارو کلی خوشحال می‌شه و بعد می‌پرسه خب حالا خبر بد چیه؟ عزراییل هم می‌گه تمرین ۵ دقیقه دیگه شروع می‌شه!!!

می‌دونم که آدمای کلاسیک‌کار کلی با چکنواریان مشکل دارن به علل فنی‌ای که خودشون واردن اما همون‌طور که بارها آدم‌های مختلف گفتن حداقل لوریس داره کاری می‌کنه که مردم ما با موسیقی کلاسیک، حتی با تمام این ايراد‌هایی که به اجراهاش وارده، خو بگیرن و بفهمن که موسیقی واقعی یعنی چی. یه عکس هم باهاش گرفتیم. فوق‌العاده آدمِ خوش‌خلقیه و کلی با خداداد باهاش انگلیسی حرف زدیم و از اسم کاپوچینو خیلی خوش‌ش اومد و حالا قراره به‌ش زنگ بزنم، شاید یه مصاحبه باهاش بکنیم ببینیم چی داره بگه در جواب به این همه انتقادی که ازش می‌شه.

****
یکی ایمیل داده که عنوان‌ش اینه: اگر اعصاب‌ت خورده خواهشا ایمیل من رو نخون!! بعد گفته که چند تا انتقاد داره:

- وقتی کاپوچینو به روز می‌شه و تو می‌گی نوش جان یکی انگار داره من رو می‌زنه.
- از این اخلاق‌ت خیلی بدم می‌آد که می‌گی حالم بده، حالم خوب نیست، می‌تونم بنویسم، نمی‌تونم بنویسم.
- تمامی وبلاگ‌های دنیا (اونایی که تا به حال خودم دیدم) کامنت دارن غیر از شما... این حساب غیر از آدمیزاد بودنه... هیچی ندیده بگیر
- راستی من از طرفدارای پر و پاقرص شوهرت‌م. خب اینم یه نکته‌ی مثبت! (خدا رحم کرد)
همین
منتظر جوابت‌م

من الآن باید جواب بدم؟ مطمئنی می‌خوای جوابِ من رو بشنوی؟ مممممم استغفرالله ربی و اتوب الیه. خدایا به من صبر بده.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر