۱۳۸۲ بهمن ۱۹, یکشنبه

سنگ و شیشه

sangoshishe.jpg


قبل از سفر رفته بودم واکسن ام ام آرم رو بزنم که گفتن باید دکتر اول ویزیت کنه و اجازه بده. دکتر هم نه گذاشت نه ورداشت هنوز ننشسته بودم رو صندلی که گفت خانوم شما کم خونی دارین! رژیم سخت نباید بگیرین. گوشت باید زیاد بخورین. فشارم رو گرفت و بعد از اینکه دید ۹ رو ۶ هست یه کم چپ چپ نگام کرد و گفت اجازه میدم واکسن رو بزنی اما باید حتما بری آزمایش. خلاصه که آزمایش رو نوشت و منم رفتم و خون دادم.

خودم همیشه حدس می زدم که با این وضعیتِ غذا خوردنِ من بالاخره یه روزی تَقِش درآد و کار به اینجا بکشه. خب چکار کنم از گوشت قرمز بدم میآد :( تازه اون موقع ها که بچه تر بودم خواب های عجیب غریب می دیدم که مبتنی بر این بود که من نباید گوشت بخورم!‌ و حالت تهوع دست از سرم ورنمی داره. سعی می کنم تا جایی که می تونم گوشت و این جور چیزا بخورم اما خب سخته دیگه، بعدش کی می خواد کابوسای منو جمع و جور کنه!؟ :((

خلاصه که امروز رفتم جواب رو گرفتم و بردم دکتر ببینه. فشارم که کماکان ۹ رو ۶ بود و دست و پام هم که یخچال!‌ نتایج رو خوند و گفت همه چیز ناپلئونیه!‌ یعنی مثلا اگه باید یه چیزی بین ۲۲ و ۱۳۰ باشه برای من ۲۳ است!‌ نمیشه گفت کم خونی دارم اما مطمئنا وضعم ناجوره به خصوص وضع آهن و گلبول قرمز. قرص آهن و اینا نوشته و گفته باید تقریبا هر روز گوشت قرمز بخورم :(( خدایا من چکار کنم؟! همه میگن خب کباب بخور، اما مشکل اینجاست که من از کباب بدم میآد! نمی دونم چرا همه فکر می کنن که تمام ابنا بشر عاشقِ کبابن!

خلاصه که علاوه بر تمام اون ویتامین هایی که پیام و مامانش ردیف کردن اینجا برام که بخورم، حالا باید آهن و گوشت :-& هم بخورم! سعی ام رو می کنم در هر حال. من که دیگه کاملا استپ کرده وزنم و هر چی کمتر می خورم انگار نه انگار، به روی مبارک نمیآره و پایین نمیآد. همه می گن که این طبیعیه و بعد از یه مدت بدن یه استراحت به خودش میده تا چربی های قدیمی تر رو آب کنه اما خب من حوصله ام سر رفته و از چاقی هم خسته شدم. پیام باهام دعوا می کنه و میگه سلامتیت مهم تره یا چاقی لاغری؟ و من اگه بخوام منطقی باشم باید بگم سلامتی اما خب ...

فعلا که خسته شدم. می دونم که حالا از این به بعد با این وضعیت دوباره چاق خواهم شد :((( باید ورزشم رو بیشتر کنم. لابد دیگه باید خودم رو خفه کنم! ای خدایا این ژنِ چاقی آخه چرا باید اصلا وجود داشته باشه؟! شانس گندِ منه دیگه! برم سراغ قرصای رنگارنگم فعلا، با اجازه!

* توضیح عکس: این رو تو اصفهان با آرش زیرِ سی و سه پل گرفتیم،‌ خیلی به نظرم شعر قشنگیه، نیست؟

۱۷ نظر:

  1. mibinam keh nazar khahi gozashti badish ineh ke Emaile adam baraye hameye abnaye bashar ashkar misheh nemisheh kari kony ke faghat khodet betuni Emailhaaye maro bebiny va la gheir

    پاسخحذف
  2. خوب کباب دوست نداری چرا چلوکباب نمی خوری ؟
    هر هر ؟؟

    پاسخحذف
  3. Salam ShidShid joon,
    bezar ye modat ke az Iran door beshy
    asheghe chelo kabab mishi!!!!!
    chon in balaayi e ke sare man umade !!!!!!!!
    delam baraye chelo kabab haye Iran lakkkk zadeeeeeeeee...

    پاسخحذف
  4. پيام بيچار راست ميگه سلامتي واجبتره!چرا به حرف گوش نميدي دختر خوب؟؟

    پاسخحذف
  5. be nazare bande shoma bayad kabab ro ba mokhalafatesh meil befarmaiin. kabab ro be yek meghdar anjir agheshte befarmaiid (be june khodam khoshmaze mishe) badesh yek goje farangi jan ham be sikh bekeshid. hamrahe be saomagh. gerdu.va piaz meil befarmaiid.
    bah bah dahanam ab oftadddddddddddd
    rasti dugh ham meil befarmaiid. ke besyar moghavi mibashad

    پاسخحذف
  6. dar zemn moheme ke adam salamat basheeeeeeeeee shide khanum

    پاسخحذف
  7. سلام شيده جان. من خيلي از مرحله پرتم. تمام مناسبتهاي خوب رو بهت تبريك ميگم عزيزم اما از همه مهم تر ديدن پيام جونت بوده كه چشماي قشنگت روشن.
    شيده جان من يه پيشنهادي بهت ميكنم. البته حتما سعي كن بالاخره يه مقدار گوشت تو برنامه غذايي ات بگنجوني ولي براي فشارت، صبح ها يك ليوان شير كه در آن كمي عسل و يك زرده تخم مرغ را كاملا زده اي بخور، معجزه ميكند. به تنهايي سيرت ميكند و بنابراين خيلي چاق كننده هم نيست. در ضمن اگر دوست نداشته باشي خيلي راحت ميتواني مثل ساراي من، وقتهايي كه وادارش ميكنم دماغت را بگيري و سر بكشي اش. سارا هم خيلي بد ادا است در خوردن، اما چون اثر اين معجون را در بالا بردن فشار ديده، و بيچارگي افت فشار را، باهاش راحت كنار مياد.
    موفق باشي خانوم خوشگله.

    پاسخحذف
  8. قرص آهن رو ظاهرا بايد با يك چيز ترش خورد كه محيط معده ات اسيدي بشه وگرنه فايده نداره يعني جذب نميشه. اگه هم كه دوست داري اسفناج با ماست بخور كه هم پروتيين داره هم آهن. من خودم 12 ساله گوشت نخوردم، پارسال كه رفتم check up طبق نظر دكتر همه چيم عالي بود.

    پاسخحذف
  9. آره شعر رديفيه!به حال من يكي كه بدجوري ميخوره!

    پاسخحذف
  10. شیده عزیز، اگه واقعا وزن كم كردن با روشهائی كه امتحان كردی، هیچ جوابی نداده، خوب پیشنهاد میكنم از روش رایج اینجا استفاده كن. نمیدونم تو ایران پودری به اسم Nutrilett پیدا میشه یا نه؟ به جای وعده‌های غذایی برا یه مدتی میتونی این پودر رو بخوری، البته نوشیندیه، با مزه شكلات یا توت فرنگی ... به هر حال امتحانش بد نیست، دوستم 8 كیلو كم كرد در مدت كمتر از دوو ماه. اگه خواستی بگو یه نمونه‌اش رو برات بفرستم.

    پاسخحذف
  11. سلام. البته گوشت قرمز مهمترين منبع آهن هست ولی منابع دیگری مثل اسفناج یا خرما هم هستند که هیچکدام چاق کننده نیستند. (من خودم عاشق اسفناج هستم گرچه به اون کمی حساسیت دارم!) فرصت باقیمانده زمستان و اوایل بهار رو برای خوردن اسفناج از دست نده.
    در مورد گوشت هم, خوب من هم زیاد از گوشت خوشم نمی آد یعنی تازگیها بهتر شدم وگرنه بچه که بودم اصلا گوشت نمی خوردم. ولی کباب چیز دیگری است . . . فکر کنم اگر قرار باشد گوشت بخوری , کباب خوب بهترین گزینه باشد.
    مممممم . . .به من سر بزنی خوشحال می شوم.
    خوش و خرم باشی.

    پاسخحذف
  12. سلام شيده جونم خوبي؟ خوش به حالت كه رفتي اصفهان:) من مدتهاست كه نرفتم اصفهان. اي كاش از طرف منم نائب الزياره زاينده رود ميشدي:)

    پاسخحذف
  13. ظاهرا اينجا تمام پزشكان محترم خانم و آقا در رابطه با تغذيه نوين كنفرانس دارند!!!

    پاسخحذف
  14. ببين عزيزم... من هم يه بار يه رژيم بكش خوشگلم كن گرفتم و با اجازت بجاي اينكه هر روز ويتامين بخورم از روز اول زدم تو كار ورزش و كم خوري يا نخوري نخوري و آخرش به روز بي خوني افتادم با اجازت بي خوني اولين كاري كه مي كنه موهات شروع مي كنه به ريزش يعني كچل كچل كلاچه... و آهن خون متاسفانه دو روز قرص بخوري بالا نمي ره يعني ناز داره مثل من و شما ... بايد 6 ماه هر روز بخوري و در ضمن ويتامين سي هم همراهش بخوري كه بلاشك جذبش رو ببره بالا حالا دليل علميش رو اگه خواستي مي گمت... و اما مو.. مو هم وقتي ريخت ديگه با اين ني ناش ناش ها در نمياد و حداقل 1 سال بايد قرص بخوري و همش بلمبوني تا در بياد از اول كه اصلا به ريسكش نمي ارزه... خلاصه آهن رو با ويتامين سي حتما بخور هر روز و با غذا همراهش كن يعني نصف غذا ت رو خوردي اين دو تا رو هم بده بالا كه بدن امر بهش مشتبه بشه كه ويتامين تو غذا بوده و جذبش برسه به سقف... همراه قرص آهن چاي و قرص كلسيم هم نخور... تازه فقط گوشت نيست كه آهن داره من ليست قضاهايي كه آهن داره رو برات مي فرستم.
    فعلا!

    پاسخحذف
  15. ليست غذاهاي آهن دار روي در يخچال ديشب به دست يكي به سطل آشغال رفته انگار... اگه يافتم اش فورا مي فرستمت ... فعلا!

    پاسخحذف