۱۳۸۲ بهمن ۱۶, پنجشنبه

<p dir="ltr"align="left">Rock is dead? mmm, Naaaaaaaah!</p>

فکر کنم اونایی که یه کم با من آشنایی دارن می دونن که یه مغازه ای که من دویدم توش تو استانبول مربوط به موسیقی می شد. چشمام برق می زد از دیدن سی دی ها و دی وی دی ها اما خب بیشتر چیزایی که دوست دارم رو داشتم و مونده بود فقط که این کشف جدید رو که چند نفر بهم معرفی کردن، بخرم: Muse. نمي دونم اسمش رو شنيدين يا نه. بيشتر کسانی که می دونن من از Radiohead خوشم میآد پیشنهاد کردن که به اینها هم گوش کنم. یه بار یکی از خوانندگان وبلاگ یه آهنگشون رو آپلود کرد یه جایی و من با بدبختی و فلاکت با این اینترنت ذغالی داونلودش کردم اما خب می ارزید.

اولین باری که گوش دادم احساس کردم تام یورکه!‌ با خودم گفتم حتما از این سینگل هاست که تو هیچ آلبومی نیست و به صورت تک آهنگ بیرون میدن. اون دوست عزیز هم نمی گفت اینا کی هستن! بالاخره کوتاه اومد و گفت که کی هستن. بعدها از چند نفر راک باز دیگه هم اسمشون رو شنیدم. برام جالبه که یه گروه داره راهی که Radiohead شروع کرد رو ادامه میده. این ها هم انگلیسی هستن ولی خیلی شناخته شده نیستن، به ویژه تو امریکا. اما خب الآن فعلا یه سری تورهای خوب در اروپا داشتن که کلی هم مثل اینکه گٌل کرده،‌ تو فرانسه و تو بارسلونا. مثل اینکه اینا هم از اون گروه هایی هستن که اجرای زندهء عالی دارن، مثل Radiohead and Pinkfloyd.



آلبوم آخرشون رو از استانبول خریدم به اسم Absolution شدیدا مخِ من رو به کار گرفته و از توی هواپیما که شروع کردم به گوش دادنش تا الآن فکر کنم پونصد باری این سی دی رو گوش دادم! Lyrics آهنگ ها خیلی خوبه که البته در درجهء دوم اهمیت برای من قرار داره. اول باید موسیقی کار به گوشم خوش بیآد تا برم سراغ متنش و خب اینا واقعا موسیقیشون عالیه. صدای Matthew Bellamy و طرز خوندنش کاملا از تام یورک الگوبرداری کرده اما خب در عین حال یه سبک خاص خودش رو هم داره. آهنگاشون فکر کنم اینجا قابل داونلود کردن باشه. همین آهنگ اول که متنش عالیه! پیشنهاد می کنم اگه از راک خوشتون میآد برین سراغشون.

با این اوصاف و با داشتن دو تا گروه فوق العاده خوب، که البته جالب هم هست هر دو انگلیسی هستن،‌ اون ماجرای راک مُرده و این حرفا دیگه تعطیله انشالله! توجه کردین هر چند یه بار یکی جو می گیرتش و نظر میده که آره دیگه راک مرده و آی دیگه موسیقی راک از دست رفته و وای مردم با مٌردنِ کِرت کوبین و فلانی و بیسانی، راک هم ریق رحمت رو سر کشید و از این حرفا. یادمه یه بار راجرز واترز کلی این جمله رو مسخره کرده بود. فکر کنم تو اون برنامهء زنده شون تو پمپی بود، الآن دقیقا یادم نمیآد چی گفته بود باید بشینم نگاه کنم و بعدا براتون حتما می نویسم،‌یه چیزی تو این مایه ها بود:

Every once in a while somebody comes out 'n says Rock is dead. That's never gonna happen. What do they know about Rock? They have absolutely no idea what Rock is all about!...



خلاصه که ممنون از کسانی که این گروه رو بهم معرفی کردن :) خیلی گوش دادن بهش داره کیف میده :) اوه یه چند تا چیز جالب در مورد اینا اینه که اولا فقط سه نفرن؛ یکی گیتاریست و خواننده،‌ یکی باسیست و یکی هم درامر. حالا یه چیز مهم اینه که متو، خوانندهء گروه، ‌شدیدا عشق پیانوی کلاسیک داره و تو آهنگ هاشون هم یه جاهایی قطعه هایی رو آورده که صدای پیانو همچین سنگین رو آهنگ سوار شده و جالبه که در کنارِ گیتار و درام و باس چیز خوبی از آب اومده! من خودم همیشه از این تلفیق خوشم میومده مثلا اولِ آهنگ Sit down, stand up از آلبوم جدید Radiohead هم همین حالت هست که خیلی به آهنگ کیفیت جالبی میده.

امیدوارم شما هم خوشتون بیآد. الآن متاسفم که اون یکی آلبوم هاشون رو نخریدم اونجا، چون تو ایران خیلی کم دیدم کسی ازشون شنیده باشه و احتمالا اصلا نمی تونم پیداشون کنم. حالا باید ببینم چه میشه کرد.

در مورد آرایشگاه ها هم که پیام تو نظرخواهی مطلب قبلی گفته امممممم .... خب چیز زیادی ندارم بگم D: خب می دونین چیه اونجا رفتم موهام رو درست کنم و تو آرایشگاه فقط پسرها بودن! یعنی اینکه آرایشگاه رو اصلا در کل دوستان می چرخوندن و خب چطوری بگم؟! این آقایون بسیار خوب بودن :) یعنی اینکه خب به من ربطی نداره خوشگل بودن دیگه!!‌ اون دو تا که داشتن موهای من رو درست می کردن ماشالله از برد پیت و تام کروز چیزی کم نداشتن!!!‌ خب تصدیق کنین که آدم روحش مفرح میشه، هر چه باشه زیبایی مفرح ذاته و ممد حیات!!!‌

در ضمن رفتیم با پیام سینما و فیلم Gothika با بازی هال بری رو دیدیم که بد نبود. البته توجه داشته باشین که ما در سالن سینما تنها بودیم!!! یعنی اینکه یه اکرانِ خصوصی شده بود ماجرا! و البته ناگفته نماند که فروشندهء بلیط سینما هم دست کمی از آرایشگرانِ گرامی نداشت!‌ قبول نیست! ‌هیچکس نگفته بود پسرهای ترک اینطورین! ببین پیام جان تقصیرِ خودته ها من نمی خواستم هیچی بگم ؛)

نه ولی جداَ هم دخترها هم پسرها در اون قسمت استانبول هم خیلی خوش تیپ و خوش هیکل و هم خیلی سرحال به نظر می رسبدند که خب طبیعی هم هست. من هم اگه انقدر آزادی داشتم همینطوری می شدم فکر کنم. اینجا جوونای ما افسرده ان و خودشون هم نمی دونن چه کارایی می تونن بکنن و چه کارایی هی هر روز داره به لیست ممنوعه اضافه میشه.

یه روز موهامون به زورِ یه عده میره زیرِ روسری و پژمرده و مات میشه و فرداش می گن فلان چیز رو نخورین فرداش می گن فلان کار رو نکنین پس فرداش می گن این جوری بیرون نیآین اونجوری حرف نزنین اینو نگین اونو نخورین اینو نپوشین اینو نکشین اینجا نرین این حرامه اون حلاله این مکروهه اون مستحبه... آخ موهای دخترهای ترک رو باید میومدین می دیدین :( من خودم کم کم هوس کردم موهام رو بلند کنم. همیشه کوتاه کردم چون فایده ای نداره، هی زیر روسری و مقنعه ببندمش که چی بشه؟ خیلی مسخره است که اختیار موهای خودم هم دست خودم نیست، نه؟!‌ عصر حجر هم فکر کنم اقلا آدم ها اختیار موهای خودشون رو داشتن!

ای خدا دلم هوای آزاد می خواد! به چه حقی انقدر محروممون کردن؟! کی و کجا و چطوری اجازه دادیم دونه دونه حقمون رو بگیرن و بهش عادت کردیم؟! مسخره مون کردن با این دموکراسی اسلامیشون!‌ حالم از حرفای مغلطه ای و ماسمالی بازی خاتمی به هم می خوره. اینجا نه تنها دموکراسی نیست بلکه یه چیزی از متضادش هم اونورتره! خب من دیگه خفه شم نمی دونم چرا انقدر تنم خارش گرفته!!!

راستی کلیهء متن بالا تکذیب می شود، مخصوصا آخراش!



۲۵ نظر:

  1. من هم تولدت رو هوار هزار بار تبريک ميگم. همين طور دات کام شدنت رو.

    پاسخحذف
  2. يه كم جنبه داشته باش دختر... دِهه

    پاسخحذف
  3. سلام. با عرض تبريك ديرهنگام به مناسبت تولد و دات كام و... از باز شدن قسمت كامنتها ابراز خوشحالي مي كنيم. موفق باشي

    پاسخحذف
  4. آزادي رو زود تر از اون چيزي كه فكر ميكني به دست مي آري! اما قول مي دم دلت براي قفست تو تهران تنگ مي شه! اينجا فرحزاد نداره!

    پاسخحذف
  5. همين آهنگ اولي كه از اون گروه گفتي داون لود كردم. خيلي خداست! مرسي! در مورد ارايش گاه هم خب.. آدم چي كار كنه! گاهي اوقات دست خودش نيست :))

    پاسخحذف
  6. تولد. هوممم. ديگه؟ دات كام. هووووم. سفر. آن هم خارجكي! تيك خورد. ديگه، ديگه...؟ ديدن پيام...آهان ن ن. پيدا كردن سي دي هاي توپ. خووووووب. استفاده از مووبل تايپ و امكان كامنت...اي بابا! چه خبره؟ ما تو ايران عادت نداريم اين همه تبريك بگيم يه جا! دو يو استيل اسپيك پرشين؟ آي ام وري هپي فور يو، بات ميك يورسلف سام اسفند، گزل!

    پاسخحذف
  7. اين ترك ها موجودات عجيبين. اينجا يكي از بزرگترين گروه هاي خارجي هم هستن. جالب اينجاست كه همش هم با هم ميپلكن و بر خلاف بقيه كه مثلاَ دوستهايي از كشورهاي ديگه هم دارن اونهايي كه اين اواخر اومدن همش توي يه گروه با هم هستن.
    در مورد تيپ و قيافشون هم بايد بگم والا من تو كار پسرهاشون نبودم اما بعضي از دخترهاشون جدي خوشگلن!! D:

    پاسخحذف
  8. سلام شيده خانم عزيز!! مدتهاست كه وبلاگتو ميخونم البته خوب يه مدت طولاني نمينوشتي(حالا به چه دليلي؟ نميدونم!!) اما از اينكه بالاخره سيستم كامنت رو راه انداختي و قابل دونستي كه خواننده هاي وبلاگت برات نظر بذارن خوشحالم:)) ميدونم كه ديره اما اول از همه ازدواجت و بعد تولدت و بعدش دات كام شدنت رو تبريك ميگم!! اميدوارم كه دلت هميشه شاد باشه و لبت خندون....موفق باشي

    پاسخحذف
  9. سلام اصلا از مزخرفاتي كه بهت ميگن ناراحت نشو از هر كسي قد خودش انتظار داشته باش و صبور باش كسي كه بخواد ميتونه از نوشته هات بشناست.بازم بنويس.

    پاسخحذف
  10. تازه مثلا اونجا تركيه بوده ! ( با اون همه بدهي ) بقيه ي جاها چه شود !!!

    پاسخحذف
  11. سلام، قبل از هر چیز تولتون رو تبریک میگم شیده خانوم، و به قول احسان خان، زن و شوهر هر دو دات کام!.. چه شود!.. امیدوارم تا اخر عمر، زندگی به کامِ هر دوتون شیرین باشه.

    پاسخحذف
  12. سلام...حاله شما واي اينجا چه قد قشنگه من كه خيلي از بلاگ شما خوشم اومده اگه ميشه يه سر به ما بزنيد در ضمن نظرتون رو در مورد تبادل لينك هم بگيد خوشحال شدم با ي با ي

    پاسخحذف
  13. تولدتون مبارك وشاد باشين هميشه

    پاسخحذف
  14. اولا كه همه’ اتفاقهاي خوب خوب با هم مباركت باشه! دوم اينكه حالا كه حرف راك شد از گروه اوهام چيزي شنيدي؟ ظاهراَ اولين گروه راك ايراني بودن. سبكشون عاليه. بين اين گروههاي بي ارزشي كه هر روز ميان بيرون، اوهام در حد شاهكاره.

    پاسخحذف
  15. من از طرف مقام رهبري به شما اجازه ميدم فلان چيز رو بخورين

    پاسخحذف
  16. سلام عليكم و رحمت اله و اما بعد
    گفتم اين مهموني شام چي شد !!!! خساست تا بدين حد عجباااااااااااااا
    اين همه خرج گذاشتي رو دست اين پسر فقط به اين خاطر؟؟؟؟
    (همه چيز ها جميعا مبارك --اميدوارم فاصله اگر هست به گل باشد نه به دل-براي دل هايتان وصل بي هجر آرزو ميكنم ×:)

    پاسخحذف
  17. سلام شيد خانوم . گذاشتن كامنت تو وبلاگ تو و صنم شده براي من يه عقده. مرسي كه اين فرصت رو به من و ديگران دادي. در مورد همه چيزهاي خوبي كه تو اين مدت برات اتفاق افتاده بهت از صميم قلب تبريك ميگم. چه خوب كه اينقدر خوشحالي . موفق باشي.

    پاسخحذف
  18. ببخشيد شيده خانوم !!! اسمتو اشتباه نوشته بودم.

    پاسخحذف
  19. من تمام البومهايmuse رو دارم اگه خواستيدmail بزنيد

    پاسخحذف
  20. سلام.واي كه چقدر از دنيا بيخبرم.....اول تولد خودتون مبارك بعد تولد وبلاگتون.بعد دات كامي بعد ....

    پاسخحذف
  21. كسي نمي گه راك مرده و . . . ولي ميگن راك دهه 60 و 70 چيزه ديگري بوده و . . .
    راستي اين لينكات گندزده به قيافه وبلاگت. كوتاهشون كن يه جوري .

    پاسخحذف
  22. اگه ما هم آزادیهای اونا رو داشتیم دخترا و پسرا ی ترک باید جلوی ما لنگ می انداختند .

    پاسخحذف
  23. به چه حقی انقدر محروممون کردن؟! کی و کجا و چطوری اجازه دادیم دونه دونه حقمون رو بگیرن و بهش عادت کردیم؟!
    فكر كنم اين تيكه حرف دل همه باشه حتي اگه تكذيبش كني.

    پاسخحذف