۱۳۸۳ اردیبهشت ۷, دوشنبه

استثناً جدی

هشتمین ماهگردمون مبارکه :*

*****

اگه قرار بود بدین یه نفر از خاتمی سوالاتون رو بپرسه مهمترین سوال‌تون چیه؟ لطفا فحش ننویسین اینجا چون تب دارم و حالم هم اصلا خوش نیست و جای آمپول‌ها هم شدیدا درد می‌کنن و انقدر سرفه کردم دیگه دارم خون بالا می‌آرم و واقعا حوصلهء فحش‌های تکراری و بی‌مصرف به آخوند و امثالهم رو ندارم. ما هممون می‌دونیم که تو این مملکت چه خبره و شاکی هم هستیم و دلمون می‌خواد پیشرفت کنیم، اما باور کنین با فحش‌ و توهین‌های بی‌حاصل فقط خودتون رو خسته می کنین، بدون نتیجه. دارم جدی صحبت می‌کنم. اگه سوالی هست که واقعا ذهن‌تون رو مشغول کرده و دوست دارین پرسیده بشه این پایین بنویسین و به دوستان‌تون هم خبر بدین که بیآن تا امشب بپرسن.



۴۴ نظر:

  1. من از خاتمي مي پرسيدن به چه حقي ماموران نيروي انتظامي هركاري كه مي خوان سر مردم در ميارن! اونها كه بايد پاسدار مال و ناموس مردم باشن از همه شيادتر و رشوه خوار تر هستن. عامل ايجاد نظم در جامعه ما كيست؟
    سوال دوم اين كه نهال بسيج چه ربطي به ايجاد نظم در جامعه داره؟ يك بسيحي 16 ساله كه هيچ گونه آموزشي نديده به چه حقي مي بايست جلوي ديگران رو بگيره و باعث مزاحمت ديگران بشه؟
    بيا اينم جدي!

    پاسخحذف
  2. چرا غلط املايي داشت انقدر!
    اون منظورم نهاد بسيج بودش!

    پاسخحذف
  3. man azash miporsidam too ke orze nadashti chera raiis jomhor shodi??

    پاسخحذف
  4. ازش بپرس به چه قيمتي شور و شوق ما جوون ها رو فروخت و با خشم بهش نگاه كن.

    پاسخحذف
  5. آقاي خاتمي اگر 6-7 سال پيش همين تجربيات و اطلاعات كنوني رو داشتيد آيا باز هم نامرد رياست جمهوري مي شديد؟!

    پاسخحذف
  6. aghaaye khaatami baa salaam
    age beshe barmaaiid cheraa ingadr va bedoone shahaamat dar mogaable maafeyaae godrat va diktaatoor maabaan zaaher shodi, agar zendegeyeh shakhsi bood shomaa mitoonestiid az hameh chi gozasht koniid vali injaa hogooge mellat matrah hast.
    cheraa hatta yek dahome shaamate nori va ganji raanadaashti.
    maa omidemaan roo beh dasteh sepordiim, afsoos keh nemidaanestiim shahamat lazem hast va ...........

    پاسخحذف
  7. دولت پاسخگو و شايسته سالار همين بود كه اين 8 ساله ديديم؟ شما هم كه بدتر از راستي ها جناحي بودين و دقيقا به همون اندازه با استعداد در ماست مالي!

    پاسخحذف
  8. اه حالم از اين ماهگرد مسخرت داره بهم مي خوره

    پاسخحذف
  9. من فقط اظش تشکر مي کردم. وقتي قبل از خرداد 76 رو به ياد ميآرم حالم بد ميشه.
    خاتمي عزيز از زحماتت ممنونم و مي دونم که چقدر جلوي پات سنگ انداختند. مي دونم که در اين سالها چقدر اذيت شدي.
    مرسي از اينکه بعد از خرداد 76 اجازه دادي تا روزنامه ها منتشر بشوند.من از اون سالها و روزنامه خواندنها کلي خاطره خوش دارم. اصلأ هم از اينکه بهت رآي دادم پشيمون نيستم. اگه زمان به عقب بازمي گشت بازه م به تو راي مي دادم.
    فقط يه سوال دارم. اين همه جوون پشتيبانت بودن ، چرا از نيروشون استفاده نکردي ؟ مي تونستي باهاشون همراه بشي و در برابر همه اين بحرانها ايستادگي کني.

    پاسخحذف
  10. حالا چرا از بين اين همه آدم خدا تو را براي مفتشي انتخاب کردند شيرين عسل؟؟؟؟ يه دفعه شکرک نزني اين همه اون گوشتهاي بيچاره را در راه جورناليزم آب مي کني!!!!! در ضمن، شنيدم که حالا حالا ها موندگاري که!!!هه هه هه هه هه

    پاسخحذف
  11. خون بالا مي ياري بيار بايد تو روي ما بالا بياري نفهم؟

    پاسخحذف
  12. من ازش مي پرسم كه ايا به وضع روحيه من و امثال من فكر كرده يا نه؟
    من هم جوون هستم 23 سالمه ولي شايد عقيدهام با خيلي از شماها فرق داشته باشه. من كاملا به دينم معتقدم و دينداري واقعي رو در عمل مي دونم نه حرف.ولي خيلي از چيزهايي كه تو اين فضا مي بينم واقعا مايوسم مي كنه منظورم مساله ظاهري افراد نيست چون اون يه وجه فردي اسلامه بلكه بيشتر محيط پر از نيرنگ و رياي اطرافمه كه اگه بخوام بر اساس اعتقاداتم ساده باشم و از دورويي و دروغ دوري كنم حتي من رو از محيط طرد مي كنن گاهي فكر مي كنم شايد اگر اينقدر در مورد اسلام پافشاري نمي شد هم نسل هاي من اينقدر با اصل دين عناد پيدا نمي كردن خدا خودش گفته لا اكراه في الدين يعني هيچ اجباري در دين نيست
    بعضي وقتها انقدر احساس تنهايي در مملكت خودم و بين هم زبونهاي خودم مي كنم كه فكر مي كنم اگه الان حتي تو امريكا هم زندگي كنم شايد راحت تر باشم يعني بتونم در عين حفظ عقايد و مثلا حفظ حجاب راحت و بدون دغدغه طرد شدن زندگي كنم
    اقاي خاتمي درسته كه الان پدر من نيست ودر 28 سالگي رفت بجنگه و ديگه برنگشت ولي شما كه هستين بگين سرنوشت نسل من چي مي شه؟

    پاسخحذف
  13. واسه كاپوچينو ميخواي؟ خيلي دلم ميخواد بدونم همسر و دخترش توي انتخاب پوشش ( منظورم چادر و غيره است) آزادي دارن يا نه!!؟( ميدونم مسخره است اما دلم ميخواد بدونم ميذاره دخترش مث بقيه با شلوار برمودا و روسري 50 سانتي و آرايش بره خيابون!؟) فضوليه ديگه! بپرس!خب؟

    پاسخحذف
  14. هنوز به جوونيش فكر مي كنه ؟كارايي كه مي تونست بكنه و نكرد ؟

    پاسخحذف
  15. اولا كه ماهگردتون مبالك ! :)
    در مورد خاتمي هم ... ممم ... شايد حرف جلائي پور خيلي خوب باشه ... اقاي خاتمي خط قرمز شما تا كجاست ؟ ... يعني تا كجا كوتاه مياي ؟ ... تا كجا امتياز ميدي ؟ ... تا كجا ...
    خوب بود ؟ ... بد و بيراه هم نگفتم :))

    پاسخحذف
  16. ازش بپرس میدونه کسی که از ۲-۳ ماه قبل از خرداد خودشو جر داد براش، حالا حالش بهم میخوره ازش؟؟ اگه میدونه (که باید بدونه) دلیلش رو چی میدونه؟

    پاسخحذف
  17. بهش بگو خاتمي
    چرا تكليفت رو با رهبر روشن نمي كني؟ چرا وقتي سر تا پا روت تگري مي زنه با ولع همشون رو مي ليسي؟
    چرا وقتي مردم پشت سرت بودند از نيروشون استفاده نكردي؟
    ضمنا خجالت نمي كشي كه رئيس جمهور مملكتي هستي كه حداقل ده رزونامه نگار و مطبوعاتي بيگناه داره؟
    مملكتي كه جوونهاش جرات ابراز عقيده ندارند؟
    مملكتي كه تمام جوونهاش ازش فراريند؟
    ...
    راستي بهش هم بگو كه اين دنتيست قبل از اينكه براي هميشه از جمهوري اسلامي و روساش دل بكنه و از به اصطلاخ اصلاحات نااميد بشه چندين بار به دفتر ايشون و معاونانشون و وزراشون و زير دست هاشون مراجعه كرد . وقتي ديد كه ايشان اصولا پشكل هم بار جوانها و مشكلاتشون نمي كنند و اصلا خود را مسوول نمي دانند واقعا فكر كرد كه صد رحمت به همون آقاي جناح راستي كه ظاهر و باطنش (هر دو كثيف) يكيند نه مثل شما كه همش لبخند مي زني اما در واقع چه عرض كنم...!!
    در پايان از طرف من بگو كه من و خيلي ديí از هم سن و سالها و همدردهام هرشب براي پايان يافتن ظلم و بي عدالتي حكومتي كه ايشان رئيس جمهورش هستند دعا مي كنيم.
    ضمنا بهش بگو كه خيلي مردم هيچ مشكل شخصي و خورده حسابي با ايشون ندارند اما به نا سياستمدار بودنش اطمينان كامل دارند
    اگر هم خودت داشتي مي رفتي سراغش يه كم اون شربت سينه ات رو نخور و آماده باش كه اگر خداي نكرده بالا آوردي صاف بزني وسط اون صورت خندانش :)
    من رو ببخش. بيكاري دست مي ذاري رو اونجاي مردم؟ (دل)
    ماهگردتم مبارك

    پاسخحذف
  18. Do you know, what people think of you today, honestly?
    how would you think of the last day of your presidency when you had just started your first day? what would you call the main achievement of your presidency in 8 years?
    Regards!
    Elham

    پاسخحذف
  19. از چه رنگ مويي براي رنگ كردن ريشش استفاده مي كنه؟

    پاسخحذف
  20. واقعا ميشد كاري كرد و نكرد!؟

    پاسخحذف
  21. چرا وقتي روزنامه ياس نو را بستند(تو جريان انتخابات)هيچكار نكرد؟
    چرا فقط شعار ميده؟

    پاسخحذف
  22. بپرس ...
    شما ؟
    خاتمي كيه ؟
    اگر مي شود در مورد شخصيت خود توضيح بدهيد ؟
    آيا رضا مارمولك را ميشناسيد ؟
    قبل از شغل طلبگي چه كار ديگري بلد بوديد ؟
    فكر ميكرديد يه روز رئيس جمهور بشيد ؟

    پاسخحذف
  23. اينكه نظرش در مورد موسيقي چيه و اصلا تا حالا موسيقي ي از غرب شنيده ؟ ( البته اين مهمترين سوالم نبود !)

    پاسخحذف
  24. مي پرسم راستي تو هم يك بازي نبودي؟

    پاسخحذف
  25. بپرس كه اگه مي تونست دوره بعد رئيس جمهور بشه آيا نامزد مي شد؟؟

    پاسخحذف
  26. shide joon ye emaili az shoma vase man oomade ba subjecte "do you think so?", albatte hads mizanam virus bashe chon jaida hamash inboxam injoori mishe vali faghat mikhastam motma'en besham.

    پاسخحذف
  27. سلام! زودتر خوب شو. خوب؟! من می گفتم هنوز هم منتظرم یه سخنرانی از شما بشنوم که توش از فرط هیجان عمامه تان را تکان بدهید و با شور بگویید هرچه دارید از مردم دارید. نمی دانم چرا هنوز منتظرم. هر مصاحبه ای انگار واسه من همون حس رو داره و عجیبه که بعد از مصاحبه و نشنیدن هیچی، بازم می گم خوب دفعه بعد. خوب ایندفعه هم نشد اما شیده خانوم ازش می پرسیدم باید بازم منتظر باشم یا دست از انتظار بکشم؟ من نه استعفا می خوام نه کودتا نه دعوا و نه هیچی. فقط یه کم امید. بعد هفت سال انتظار، انتظار زیادی که نیست؟ مواظب باش زود خوب شی. بای بای.

    پاسخحذف
  28. اي كلك! فردا با خاتمي ديدار دارين ميخواي تقلب كني؟! من يكي دو ساعت پيش داشتم به يكي مي‌گفتم كه به خاتمي چي بگه. تو هم پيشنهادم اينه كه از مشكلات اينترنت و عدم فهم مسائل آن توسط اينترنت و لزوم توجه بيشتر به فضاي مجازي و وبلاگ‌ها و مسئله شكاف نسلها و عدم فهم خواسته‌هاي نسل جديد توسط نسل قبل و لزوم سپردن امور به دست خود جووانها بگو. همينها رو بگي 3 دقيقه ت تموم ميشه!! چاكريم

    پاسخحذف
  29. خب حرف كه زياده...اولا من با خودش هيچ مشكلي ندارم و به طور تصادفي از وقتي 6 سالم بوده خودش و خانوادشو ميشناختم.
    ولي در چارچوب عملكردش باهاش خيلي مشكل دارم.
    1.بخش سياسي:
    ميشه ايشون نظرشونو در مورد مردمسالاري ديني بيان كنن؟با در نظر گرفتن تجربيات اخير.
    2.نظرشون چيه در اين مورد :
    با گذشت 7 سال از تجربه مردمسالاري ديني و مخلوط دين و دولت-نه دين و سياست-جمهوري اسلامي به نهايت ظرفيت دموكراتيك خود رسيد و دو باره به سمت پايين سقوط كرد.آيا تا كي بايد اين راه بيهوده را تكرار كرد. نهايت دموكراسي در اين نظام دولت و مجلس بود كه در دست نيرو هاي اصلاح طلب بود و نشان داد از اين راه هيچ گونه اصلاحاتي انجام نمي شود چون قدرتي در دست اين 2 قوه نيست و هميشه با سد محكم تحجر ديني به نام شوراي نگهبان و يك خط قرمز برخورد مي كرد. آيا اگر مثلا اصلاح طلبان دوباره مجلس هشتم و رياست جمهوري را بگيرند آيا باز در همين چارچوب جلو مي روند يا به فكر عبور از خطوط قرمز و موانع خواهند بود؟؟
    آيا در مجموع قبول دارند جمهوري اسلامي به انتهاي ظرفيت مردمسالاري خود رسيده يا نه؟

    پاسخحذف
  30. می پرسم مردم دوستتون داشتن ، حماسه افریدن اما نفهمیدن با یه گل بهار نمیشه منتظر یه ناجی بودن بیاد از خودشون توقعی ندارن منتظر شما یا شایدم آمریکان آیا فکر می کنید هنوز دوستتون دارن؟ چه آره و چه نه!
    واضح بگین که حق گرفتنیه وای نایستید این بره اون بیا ضمنا یادتون نره همین برمودا همین نازی جون همین بیرون رفتنها و جردنگردی و گلستان پارتی نبود جراتشم نبود ما مرد میدان نیستیم آقای خاتمی ! شما هم ناجی ما نیستید
    الملک یبقی مع الکفر و لا یبغی مع الظلم

    پاسخحذف
  31. یه سوال دیگه یادم اومد؟ چرا امام جمعه موقت تهران تو این 8 ساله نبودین؟ نگذاشتن یا نخواستین؟ انقلاب فکر پوچیه؟ اما اصلاحات چی پوچ تر نبود؟
    وزیر کشور سابقتون رو تو ختم پدر آقای کرباسچی دیدم؟ مثل موش شده بودن لاغر و نحیف زندان اینقدر سخته اونم برای یه وزیر؟ یا غم فراق برادر ایشان را به این حال درآورده؟
    یا شایدم شما یزدی هستید و عبرت می گرید !!!!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  32. سلام شيده جون,
    ازش بپرس چرا آن زمان كه وقتش بود استعفا نداد.؟؟
    بهش بگو اگر استعفا مي دادي براي همه ما جوانهايي كه بهت راي
    داديم اسطوره مي ماندي.
    اما حالا همه ما راي هامون را مي خواهيم پس بگيريم.
    ( ولي من هنوز هم مي گم اگر خاتمي نبود همين جهش فكري بين
    جوانهاي ما پيش نمي آمد, همه ما جنبش روشنفكري بعد از سال 76 را
    مديونش هستيم)

    پاسخحذف
  33. من يا مي پرسيدم كه كي اين ريشهاتو رنگ مي كني يا هم كي مي پرسيدم كي دست از خالي بندي بر مي داري !

    پاسخحذف
  34. چطوري خاتمي؟ خانوم بچه ها رو به راهن؟؟
    1) اگر قرار بود از ملت ايران خواسته بشه تا يكبار ديگه بهتون راي بدن، فكر ميكنين چند درصد از اون مردمي كه دوره اول بهتون راي دادن باز هم راي ميدن؟
    2) با توجه به روايات و احاديث بيان شده در كتب و متون اسلامي، نظر علماي ديني در مورد بدقولي فرد مسلمان چيست؟
    3) با توجه به نزديك شدن به دوره انتخابات رياست جمهوري، براي اون دسته از كانديداها كه با وعده و وعيدهاي بي اساس سعي در فريب و جذب آراي مردم دارند چه پيامي داريد؟
    4) ماهگردمون رو تبريك گفتي؟؟

    پاسخحذف
  35. آقاي خاتمي، ارمغانهاي دوم خرداد رو مي دونيم( لااقل جرات گفتن خيلي حرفها و روشن شدن بعضي مسائل) و محدوديتها و مشكلات شما رو هم مي شناسم (بالاخره بچه همين جاييم!) اما انتظار داشتيم وزيراتون يك كمي كاري تر و پاسخگوتر بودن اگه خودتون ماخوذ به حيا هستيد. انتظار زياديه؟ نااميدي فعلي مردم از هرچي سياسته، ناسپاسيه؟

    پاسخحذف
  36. آقاي خاتمي بگو به منم لينك بدن ثواب داره بخدا!!!!!!!!

    پاسخحذف
  37. migoftam akhe marde hesabi dige kam moonde zanet behet bege mammad jan emrooz age estefa nadadi barnagrd khhoone ! oon vagt to aslan az roo nemiri ... heife kotakhaee ke be khatere khodemoon vali be poshtvane to khordim. ahan rasti hale akbare ganjiam hatman azash miporsidam

    پاسخحذف
  38. To his Ecxellency;!!
    How would you think of your last day of presidency when you had just startes your first day?
    Do you know how people think of you these days, honestly?
    what is your main achievement in these 8 years?

    پاسخحذف
  39. ميشه يه قرار عكاسي برام بذاري ، البته از اندروني!

    پاسخحذف
  40. خوب بپرسيم كه چي بشه به همون جوابهاي هميشگي برسيم
    فكر كنم سلام و احوالپرسي كنيم باهاش از همش بهتر باشه

    پاسخحذف
  41. اقای خاتمی تو مملکت چه خبره؟
    رییس کیه؟
    ایا از دوران ریاست جمهوریتون راضی هستین؟

    پاسخحذف
  42. سلام شیده جون ... راستش دست خطت زیاد هم بد نیست با کامپیوتر ببخشید اشتباه کردم جالب اینجاست که دوستای نزدیک من منو شیم شیم صدا میکنن :) راستی شاد و موفق باشی :)

    پاسخحذف